• missas mamma

gröt i portionsförpackning på resan

Hej!

Är det någon vet om det finns portions förpackningar m grötpulver att ha med på resor?

• Svar på tråden gröt i portionsförpackning på resan
  • Lukasmor

Vet att det finns 8-månaders fruktgröt i port. förp.
    Annars har den egna gröten i en plastpåse funkat bra för oss.

• Chelsy

Jag har inte hittat iallafall. Jag tog med hela paket. För mig varar ett paket / en vecka så det gick bra.

• Sodaspring

Jag hade med mig åttamåndersgröten och så hade jag en sån där vällingdoserare, som jag fyllde med pulver på plats när vi åkte utomlands när Anthony var 9 månader. Fast det var smidigare med påsarna....

ღAnthony jan 06ღBebis i magenღ
  • Lokatt

finns gröt i barnmatsburk som är ätklar! Så bra

• missas mamma

tack för alla tips! vart finns o

• missas mamma

oooops,blev lite tokigt förra inlägget, vart kan man köpa portions gröten?

• Tatta

Vi kör med påse och termos. Funkar bra. Plus min kille äter gärna kall (rumstemererad) gröt och välling så det går bra att blanda med vatten direkt bara. Burkarna finns i affären, men de är ju av glas. orkar ni släpa?

• missas mamma

Hade tänkt packa ner ett paket i resväskan, men det skulle vara praktiskt med 1 portionspåse på planet. Tar ju lite plats. Plus att jag tänkte på säkehetskontrollen, då ser de ju vad det är direkt.
    Måste man förresten barnmt i 1l påsar? nån som vet hur de nya säkerhetskontrollen går till? :)

• Sodaspring

Vi åkte till Los Angeles i november förra året. Vi fick ha hur mycket mat, grötpulver och vällingpulver vi ville i handbagaget. Vet inte om det har förändrats sen dess.  ( de såg även att jag hade medicin när vi gick genom säkerhetskontrollen, de frågade bara om det var till barnet och sen fick vi gå igenom.) Men vi fick inte ta med oss någon vätska.

ღAnthony jan 06ღBebis i magenღ
  • hotten

finns väll gröt pulver i portionsfrpackningar (typ havregrynsgröt i olika smaker osv, å självklart barngröt oxå) i alla affärer??

• Baboll

Jag mätte upp lagom med pulver i vanliga platspåsar och hade med på resan, passerade genom flyget utan probs. I efterhand kom vi på att pulver uppmätt i burk som man sedan kan slänga även skulle ha eliminerat disken

• TheStar

Flög till Kanada nyligen och då gällde också att man fick ha hur mycket barnmat som helst. Behövde inte öppna burkarna. Jag hade dock några 2 dl-burkar med mig och de gick med "på nåder" - de sa att egentligen gäller samma regel där som för annat, att varje burk högst får innehålla 1 dl. Så kanske kan det vara bra att enbart ha med de små matburkarna. Vatten får man inte ha med sig genom säkerhetskontrollen men det finns ju massor med tillfällen att fylla flaskan efter att man passerat. Annars går det ju bra att be om t.ex. varmvatten på flyget om man ska göra gröt etc.

Svar på tråden gröt i portionsförpackning på resan