Kan man ha ekgolv till ekmöbler?
Vi ska ha en garderobsvägg med ekdörrar i sovrummet sen tänkte vi ha en sängstomme i ek men vad ska vi välja för träslag på golvet? Känns som det kan bli för mycket med ek där också, ser det konstigt ut med valnöt?
Vi ska ha en garderobsvägg med ekdörrar i sovrummet sen tänkte vi ha en sängstomme i ek men vad ska vi välja för träslag på golvet? Känns som det kan bli för mycket med ek där också, ser det konstigt ut med valnöt?
Vi har ekgolv i vårat sovrum med en MALMsängstomme från IKEA i ek.. Ser inte alls tokigt ut.. enligt mig o sambon iaf.
hellre samma än nått annat som kanske skär sig, vi har liknande i sovrummet med
Ekgolv kan ju se olika ut. Är det ett riktigt ekgolv (plankgolv)?
sen är det ju skillnad om möblerna är i riktig ek eller om det är ikeas "ekmöbler" t.ex.
Tror ek är det nya furu; dvs något som alla kommer hata om fem år. Kör på valnöt istället!
Absolut, ekgolv är klassiskt och tidlöst.
Tack för era svart!
Vi ska ha IKEAS garderober och deras säng MALM i deras ek så då kom tankarna att väljer man ett ekgolv (nån typ av klickgolv) så kanske det inte blir samma typ av "ek" ser ut som man försökt matcha men kanske inte alls blir snyggt?!?? Men det kanske ser ännu värre ut med ett annat träslag??
Jag tror det blir för mycket ek om jag ska vara uppriktig. Garderob, säng gavel och golv. Personligen hade jag aldrig gjort så. Allt kommer flyta i hop.