• Sweetangel85

Ont i vänster äggstock!

Hej

Är lite orolig för jag har nu med jämnare mellanrum fått en obehaglig värk i vänster äggstock, till o från.. känns som om nåt drar o dunkar där. Gör inte ont nr jag trycker eller nåt, men är en himla obehaglig känsla..

Hade missfall i Juni o e rädd att de kan vara ngt pga det? Något som vet?

♥ Kommer vi någonsin bli tre? ♥
  • Svar på tråden Ont i vänster äggstock!
  • Tekla78

Åh, vad tråkigt med MF Sweetangel85 Beklagar.

Har ingen aning om vad det kan vara. Kan du vara gravid igen? Det verkar lättare att bli gravid när man precis varit det enligt diskussioner jag följt på FL.

• Sweetangel85

Nej, har haft 2 menstrationer sen dess.. och detta kom efter mf:et asså har aldrif haft det innan..

• Michas

Har du kollat om du är gravid igen ?

• Sweetangel85

Men har haft 2 menser, o har då testat med ÄL-test o haft ÄL-stegring. men denna ÄL blev rubbad. rädd att de e ngn inflammation?!

• Michas

Skrev tydligen samtidigt. Kolla upp om du är gravid ändå. Man kan ha blödningar trots graviditet.

Fixa en tid hos gyn för ev UL så kan de se hur äggstockar o livmoder ser ut.

• Sweetangel85

men man kan väl inte ha ÄL-stegring precis vid ÄL om man e gravid väl?
    jaa, fr ringa tll gyn lr nåt. för smärtorna blir tätare o tätare.

• Michas

Äl-test är jag ingen expert på alls, däremot så har jag tre utomkvedshavandeskap som alla tre började med blödningar (som jag trodde var mens) och smärtor vid äggledaren / äggstocken. Behöver ju inte vara något sådant alls, men kanske en cysta eller inflammation eller vad som helst *är helt okunnig* Huvudsaken är att du kollar upp vad det är med någon som kan ge dig ett riktigt svar och åker in akut BUMS om du får svåra buksmärtor.

• Sweetangel85

jaha okej.. jaa måste nog göra de, för de vägrar försvinna
    tack så mkt för hjälpen!

• aroma

Hej Hej!
    Har jobbat många år på gynakuten som sjuksköterska. Kanske kan jag hjälpa. Ensidiga låga buksmärtor vid oklar graviditet MÅSTE kollas upp. Gör ett gravtest om du har hemma. Utomkvedshavandeskap är det mest akuta gyn behandlar.
    Det kan inte vara ägglossning du har nu? Det kan ju göra väldigt ont. Vid infektion har du feber och/eller flytning/blödning. Kom däremot ihåg att buksmärtor av oklar genes måste kollas upp.

• Sweetangel85
    aroma skrev 2007-08-12 01:53:00 följande:
    Hej Hej!Har jobbat många år på gynakuten som sjuksköterska. Kanske kan jag hjälpa. Ensidiga låga buksmärtor vid oklar graviditet MÅSTE kollas upp. Gör ett gravtest om du har hemma. Utomkvedshavandeskap är det mest akuta gyn behandlar. Det kan inte vara ägglossning du har nu? Det kan ju göra väldigt ont. Vid infektion har du feber och/eller flytning/blödning. Kom däremot ihåg att buksmärtor av oklar genes måste kollas upp.
    Gjorde ett gravtest o de var negativt. men de visste jag eftersom jag haft ÄL-stegring oså.. Nej, min mens har precis slutat.. men denna smärta kom efter missfallet, inte haft ngn gång innan.. har inte den hela tiden utan de kommer o går.. hur långt ner ligger tjocktarmen? vet du de?
  • Vildkorn

Jag känner igen dina besvär, haft liknande problem flertal gånger. Dock aldrig fått mf.

Tycker att du ska boka en tid hos bm och be att få göra ett VUL.

Kanske är en cysta? Eller så kanske du har muskelknutar i närheten som besvärar?
    Hur som helst är det väldigt obehagligt och självklart blir man orolig.

Lycka till!

• Sweetangel85
    Vildkorn skrev 2007-08-12 11:03:32 följande:
    Jag känner igen dina besvär, haft liknande problem flertal gånger. Dock aldrig fått mf. Tycker att du ska boka en tid hos bm och be att få göra ett VUL.Kanske är en cysta? Eller så kanske du har muskelknutar i närheten som besvärar?Hur som helst är det väldigt obehagligt och självklart blir man orolig.Lycka till!
    vet du varför du har de smärtorna, aså vad beror dem på hos dig??
    Jaa, kan ju vara de.. mina 2 systrar har ju endometrios så kan ju vara nåt sånt.
  • Sweetangel85

visserligen har jag inga symtom på endo.. men får ringa gyn!

• Vildkorn
    Sweetangel85 skrev 2007-08-12 11:11:59 följande:
    vet du varför du har de smärtorna, aså vad beror dem på hos dig??Jaa, kan ju vara de.. mina 2 systrar har ju endometrios så kan ju vara nåt sånt.
    Jag vet inte alls varför och det i sig är väldigt frustrerande. Vet bara att det brukar gå över av sig själv efter ett tag.
    Men förmodligen har det med muskelknutar att göra.

Eftersom jag är gravid nu har jag varit in på VUL flera gånger pga olika orsaker, där visade det sig att jag har muskelknutar som sitter och trycker på mot min livmoder (fast det känns som att det sitter upp mot äggstocken).

Men ring till gyn och boka en tid. Bättre att kolla upp och få lite klarhet i varför du har ont.
  • Sweetangel85

Tog en urinsticka idag på jobbet. Det visade att Leukocyter var på 2+. De är ju samma som vita blodkroppar. Som man har förhöjt av vid en inflammation. Ngn som vet om de kan visa i urinen om de är ngt med äggstockarna, eller det området?

Svar på tråden Ont i vänster äggstock!