• Aiwendil

Köpte ny säng = Den var inge bra...

Hej på er!

Köpte en ny säng precis innan jul men började inte använda den förräns i februari.
    Nu är det så att jag får sååå ont i ryggen efter 04.00 på natten.
    I morse var det så illa att min man fick hjälpa mig upp

IKEA säger att dom inte kan göra nåt... men vad ska jag göra?
    Blev rekomenderad denna sängen av en utav deras försäljare men jag kan ju inte
    springa och köpa ny säng igen.... tänk om den också får mig att få ont i ryggen.

Var på semester och sov på hotell.
    Då hade jag inte ont.. så det är ju sängen det är "fel" på...
    Antagligen för hård.. eller nått...

Men vad ska jag göra nu?
    Någon med förslag på lager?

• Svar på tråden Köpte ny säng = Den var inge bra...
  • getingmidja

Sälj den på Blocket?

• Aiwendil
    getingmidja skrev 2007-08-12 08:47:29 följande:
    Sälj den på Blocket?
    Jo.. kanske det.. men.. får man sålt sängar för bra pris.
    jag menar, den e ju ny
  • o0dizzy0o

värt att testa eller?

• FruLiniz

vad är det för säng? Mått etc?

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
  • Livets Mirakel

Jag undrar också vad det är för säng, vi har också en ikea säng som är fin men mindre skön.. Sälj den, du får nog räkna med att göra en liten förlustaffär tyvärr.

• Aiwendil

Tack för era svar!
    Ja, jag ska nog prova att lägga ut den på blocket.

Den är 160x200cm på den
    Ikeas sultan - hård

Micke skrev 2007-08-12 10:34:51 följande:
    Lägg på en bäddmadrass.
    Redan haft från början
  • Nadjis

Men köp en ny bäddmadrass, det gjorde vi och det blev bättre. Vihade haft en för mjuk och köpte en lite tunnare och fastare. Det blev bättre. Fick lägga 900 spää men hellre det än en helt ny säng.

• Aiwendil

Nadjis

Kan inte köpa så jag får hårdare säng..
    Då lär det bli ännu värre kan jag lova.
    Och som sagt.. vi har ju en madrass ovanpå...

• Micke
    Aiwendil skrev 2007-08-12 10:39:47 följande:
    Redan haft från början
    En bra lite tjockare bäddmadrass ordnar till det hela.
  • Aiwendil
    Micke skrev 2007-08-12 10:44:07 följande:
    En bra lite tjockare bäddmadrass ordnar till det hela.
    ok... den vi har nu är ca 15cm tjock... ska det till ännu tjockare menar du?
    Finns det? Inte på IKEA väl för det var där vi köpte den vi har nu...
  • Micke
    Aiwendil skrev 2007-08-12 10:45:20 följande:
    ok... den vi har nu är ca 15cm tjock... ska det till ännu tjockare menar du?Finns det? Inte på IKEA väl för det var där vi köpte den vi har nu...
    Det ska till en som är anpassad efter den hårdhet du vill ha. Vill du ha riktigt mjuk så finns tex tempur.
  • Prinsessorna

I början brukar man få ont i ryggen. Har också IKEA hård och hade också onte  ryggen till en början och nu sover jag som aldrig förr.

Däremot ångrar jag att jag köpte säng på IKEA för att (tänkte inte jag på) det inte gåt att tvätta bäddmadrassen.

• Kristin24

gå och prova madrasser på ex Jysk eller ngn annan möbelaffär...så hittar du rätt tjocklek och fjädring.

Go och glad Kexchoklad
  • Nadjis
    Aiwendil skrev 2007-08-12 10:43:03 följande:
    NadjisKan inte köpa så jag får hårdare säng.. Då lär det bli ännu värre kan jag lova.Och som sagt.. vi har ju en madrass ovanpå...
    Nej men jag menade bara att det går att byta till både tjockare och tunnare, fastare och mjukare. Jag fattar väl att du inte ska köpa hårdare om du redan tycker den är för hård. Men lägg ut en annons på blocket och se om någon ringer.
  • Aiwendil
    Micke skrev 2007-08-12 10:49:03 följande:
    Det ska till en som är anpassad efter den hårdhet du vill ha. Vill du ha riktigt mjuk så finns tex tempur.
    Ok
    Prinsessorna skrev 2007-08-12 10:51:36 följande:
    I början brukar man få ont i ryggen. Har också IKEA hård och hade också onte  ryggen till en början och nu sover jag som aldrig förr. Däremot ångrar jag att jag köpte säng på IKEA för att (tänkte inte jag på) det inte gåt att tvätta bäddmadrassen.
    Men hur länge hade du ont och hur ont hade du?
    Detta är ju vansinne
    Kristin24 skrev 2007-08-12 10:52:14 följande:
    gå och prova madrasser på ex Jysk eller ngn annan möbelaffär...så hittar du rätt tjocklek och fjädring.
    Jag provade på IKEA och fick även hjälp av dom!
  • MajaMaria79

Min senaste säng köpte jag också på ikea. Den var också för hård. Jag vet inte om de har ändrat tabellen för hårdhetsgraderna. Men jag blev väldigt besviken.

Tyvärr kom jag inte på vad jag skulle göra åt det. Ville bara säga att du inte är ensam

• Prinsessorna

Jag hade säkert ont i ryggen i 2 veckor innan det började att gå över. Nu efteråt så ångrar jag mig inte, när det väl gick över sover jag jättegott. Förr fick jag ont i ryggen pga att sängen var för mjuk.

• Tina83

vill du ha en hårdare säng? eller tvärtom?

vi köpte IKEAs biligaste säng och köpte den ryraste madrassen till, tror det va medelhård, o den e sååå bra!

prova lägg ut den på blocket!

• Aiwendil
    Prinsessorna skrev 2007-08-12 17:55:25 följande:
    Jag hade säkert ont i ryggen i 2 veckor innan det började att gå över. Nu efteråt så ångrar jag mig inte, när det väl gick över sover jag jättegott. Förr fick jag ont i ryggen pga att sängen var för mjuk.
    Jag har haft ont i ryggen i två MÅNADER
    Tina83 skrev 2007-08-12 18:40:45 följande:
    vill du ha en hårdare säng? eller tvärtom?vi köpte IKEAs biligaste säng och köpte den ryraste madrassen till, tror det va medelhård, o den e sååå bra!prova lägg ut den på blocket!
    Jag vill ha en mjukare säng... Axlar och höfte sjunker inte ner på det sätt dom ska
    för att ryggraden ska vara rak...

Ja, vi ska prova att lägga ut den på blocket för detta går inte.
Svar på tråden Köpte ny säng = Den var inge bra...