• Anonym

Ni som fått missfall i v. 8?!

Hej!
    Är det fler som fått missfall i vecka 8? Hur va missfallet? Blödde ni mkt? Hur länge? Hade ni ont? Fick ni skrapas? Fick ni några tabletter för att hjälpa till så att allt skulle komma ut?

Berätta så mkt ni vill om ert mf/ma i vecka 8. Har ni blivit gravida efter det så berätta gärna om hur kort/långt efter ni försökte bli med barn igen och hur det har gått hittils.

Kramar till alla er...

• Svar på tråden Ni som fått missfall i v. 8?!
  • Tinzi

Jag fick missfall i v. 7+6 dagar.

Blödde som mesn typ, fick som värkar hemma i 2 timmar, gjorde as ont.

Sen kom det en klump i toan på kvällen :(

Blev gravid igen ca. 6 mån senare.

• Anonym

Okej =( Hur har det gått med denna bebis då? Vilken vecka är du i nu? eller har den kanske t.o.m tittat ut? =)

Jag själv började blöda i torsdags på morognen, bara en liiten fläck i trosorna. Resten av dagen hade jag bruna flytningar och mensvärk. Morognen därpå i fredags alltså började jag blöda som riktig mens. Kraftigare mensvärk. In på vul, var ett mf och ägget var långt ner så det såg ut som om det var påväg ut. Igår lördag blödde det som i fredags hela dagen, inga klumpar. Nu idag har det blödit likadant och kommit ut två större och slemmiga avlånga "klumpar". Får hoppas allt kommer ut av sig självt.

Åkte ni in på något återbesök på vul för att se om det fanns kvar några rester? Eller försökte ni direkt eller efter första mensen ändå?

Tinzi skrev 2007-08-12 12:00:51 följande:
    Jag fick missfall i v. 7+6 dagar.Blödde som mesn typ, fick som värkar hemma i 2 timmar, gjorde as ont. Sen kom det en klump i toan på kvällen :(Blev gravid igen ca. 6 mån senare.
  • Annica med A 03 och L 05

Jag hade ett mf i december 04, i vecka 6 eller 7. Blev gravid direkt efteråt och testade plus mindre än en månad efter mf:et. Det var liksom att kroppen skrek BEFRUKTA MIG! :) Det tog sig trots att vi bara hade sex 4 dagar innan ÄL. Resultatet sitter just nu o äter varmkorv i köket med sin storasyster.

Lycka till!

• Anonym

OKej tårkigt med mf men va kul att det gick bra med graviditeten efter det. Va du på någon koll på kk efter mf:et, vul? Eller provade ni även om ni inte visste att allt kommit ut?

Annica med A 03 och L 05 skrev 2007-08-12 12:25:38 följande:

Jag hade ett mf i december 04, i vecka 6 eller 7. Blev gravid direkt efteråt och testade plus mindre än en månad efter mf:et. Det var liksom att kroppen skrek BEFRUKTA MIG! :) Det tog sig trots att vi bara hade sex 4 dagar innan ÄL. Resultatet sitter just nu o äter varmkorv i köket med sin storasyster. Lycka till!
  • Me o Mike

Jag fick missfall i vecka 9.. Det började med bruna flytningar, sen efter några timmar kom hela smällen! Kom jättemycket slem och klumpar! (skitäckligt)Hade inte så JÄTTEONT utan mer som en lite kraftigare mensvärk. Jag blödde mycket i ca 1 vecka. Sen lite mindre i ca 5 dagar.. Jag hade 1 mens i mellan och är nu gravid i vecka 6 igen..

• Alexandra84

Jag fick mf i v9.
    Blöde inte supermycket, som en sparsam mens ungefär, men det höll i sig i en vecka ungefär innan fostret kom ut.
    När "den" kom ut var det en vitaktig klum, avlång, ca 6-7cm långt.
    Hade så himla ont när värkarna kom, påminde om en förlossning i värarbete...
    Isamma sekunde som fostret kom ut försvann all värk.

Jag behövde inte åka in för att kolla så allt kommit ut eftesom jag slutade blöda efter några dagar.
    Så, slutar du inte blöda innom en vecka eller att du har lika ont eller ondare så ring gyn så dom får kolla.

Lycka till.

* Hampus 051002 * Hannes/Julia BF 070904 *
  • Tinzi
    Anonym skrev 2007-08-12 12:14:51 följande:
    Okej =( Hur har det gått med denna bebis då? Vilken vecka är du i nu? eller har den kanske t.o.m tittat ut? =)Jag
    själv började blöda i torsdags på morognen, bara en liiten fläck i
    trosorna. Resten av dagen hade jag bruna flytningar och mensvärk.
    Morognen därpå i fredags alltså började jag blöda som riktig mens.
    Kraftigare mensvärk. In på vul, var ett mf
    och ägget var långt ner så det såg ut som om det var påväg ut. Igår
    lördag blödde det som i fredags hela dagen, inga klumpar. Nu idag har
    det blödit likadant och kommit ut två större och slemmiga avlånga
    "klumpar". Får hoppas allt kommer ut av sig självt. Åkte ni in på något återbesök på vul för att se om det fanns kvar några rester? Eller försökte ni direkt eller efter första mensen ändå?
    Nej, inget återbesök efteråt...åkte in till gynakuten, de konstaterade missfall m. vaginalt UL sen inge mer med det.
    Detta barn beräknas när som helst.
  • Anonym

=(
    Men bara för att man slutar blöda betyder det väl inte att det INTE finns några rester kvar? Eller? Läst om några som blivit gravida igen efter mf men fått missfall pga. att det vart kvar rester i livmordern. Så det är det jag ärr rädd för. Så även om jag varken har ont eller blöder så vill jg åka in och titta så att allt är ute. Eller är det sannorlikt att allt åker ut när blödningarna slutar? =/

Zandra84 skrev 2007-08-12 13:01:55 följande:
    Jag fick mf i v9.Blöde inte supermycket, som en sparsam mens ungefär, men det höll i sig i en vecka ungefär innan fostret kom ut.När "den" kom ut var det en vitaktig klum, avlång, ca 6-7cm långt.Hade så himla ont när värkarna kom, påminde om en förlossning i värarbete...Isamma sekunde som fostret kom ut försvann all värk.Jag behövde inte åka in för att kolla så allt kommit ut eftesom jag slutade blöda efter några dagar.Så, slutar du inte blöda innom en vecka eller att du har lika ont eller ondare så ring gyn så dom får kolla.Lycka till.
  • Alexandra84

Chansen att du slutar blöda trotts att det finns "saker" kvar är väldigt liten. Tror inte du kan bli gravid då livmodern redan är "upptagen".
    Men du ska självklart inte ignorera din oro, utan ta upp det med din mvc mottagning och be dom skicka dig på vul för att kolla.

Lycka till, ska hålla tummarna att du snart har en bebis i magen

* Hampus 051002 * Hannes/Julia BF 070904 *
  • Anonym

Tack så mycket :)
    Kom ut två avlånga (ca 3-4 cm), sega klumpar igårkväll vid 5 tiden, men ingen utav dom var direkt ljus utan dom var lite mörkrödaktiga med lite ljust slem på. Kan det ha varit "resterna"? För slutade blöda nästan direkt efter det. Har bara kommit en liten brun flytning sen dess. Har inga mensvärkar längre eller någonting.

Tycker ni jag ska vänta tills nästa mens innan vi försöker igen? Jag vill så gärna försöka nu igen så snart som möjligt, men det är så olika åsikter som alla har. Vissa säger att deras bm säger att man ska vänta endast för att kunna räkna ut graviditeten lättare och vissa säker att det är för att missfallsrisken minskar då och bla, bla. Ska ringa bm imorgon eller kanske t.o.m gå dit på drop in idag får se för å prata lite. Men vill höra era åsikter... Hur gjorde ni? Väntade ni?

Zandra84 skrev 2007-08-12 23:35:07 följande:
    Chansen att du slutar blöda trotts att det finns "saker" kvar är väldigt liten. Tror inte du kan bli gravid då livmodern redan är "upptagen".Men du ska självklart inte ignorera din oro, utan ta upp det med din mvc mottagning och be dom skicka dig på vul för att kolla.Lycka till, ska hålla tummarna att du snart har en bebis i magen
  • Anonym

fick missfall i v.13, men den hade dött i v. 8-9 ungef. började med lite lod, sen bruna flytningar på kvällen dan efter lite blod igen-åkte in till gyn där MF konstaterades, skulle komma tillbaka dan efter för att få piller, under natten satte allt igång, blödde mkt kraftigt och klumpar, hade ont, fick springa på toa 1/halvtimme för det tryckte på så mkt. Usch jag minns fortf. den hemska känslan. dan efter hade det lugnat sig och VUL visade att allt skött sig självt.

Kramar till dig!

• Anonym

OKej. så du fick ett lite senare mf. Jag fick jun inga tabletter eller så för det hade ju redan satt igång själv. Men nu verkar det ha gett sig. Började blöda ordentligt i fredags och så slutade det igår kväll, så jag blödde jätte inte länge direkt. Så jag hoppas allt har kommit ut.

Kram till dig också. Hur länge sen var det här? Har ni försökt på nytt?

Anonym skrev 2007-08-13 11:34:24 följande:
    fick missfall i v.13, men den hade dött i v. 8-9 ungef. började med lite lod, sen bruna flytningar på kvällen dan efter lite blod igen-åkte in till gyn där MF konstaterades, skulle komma tillbaka dan efter för att få piller, under natten satte allt igång, blödde mkt kraftigt och klumpar, hade ont, fick springa på toa 1/halvtimme för det tryckte på så mkt. Usch jag minns fortf. den hemska känslan. dan efter hade det lugnat sig och VUL visade att allt skött sig självt. Kramar till dig!
Svar på tråden Ni som fått missfall i v. 8?!