Vecka 12, hur mår ni?
Undrar lite hur ni andra mår som är runt vecka 12? Själv är jag i v12 (11+1) och har inte direkt några symptom längre, inget illamående, brösten mindre ömma osv.. Mår i stort sett som vanligt. Någon som känner igen sig?
Undrar lite hur ni andra mår som är runt vecka 12? Själv är jag i v12 (11+1) och har inte direkt några symptom längre, inget illamående, brösten mindre ömma osv.. Mår i stort sett som vanligt. Någon som känner igen sig?
Är också i vecka 12 nu, 11+6 eller 12+0.... :) jag vet inte riktigt..
Har mått bra i stort sett hela tiden, men som du säger, mindre ömma bröst och inget annat särskilt.... det är skönt.
Är också vecka 12.
Illamåendet är inte lika påtagligt och jag känner mig lite piggare, men humöret är upp och ner just nu.
Brösten började faktiskt ömma för mig i vecka 11....likadant med min förra grav.
Gjorde ett vul förra veckan och det var bara bra allt.
Jag har just tagit mej igenom 12 veckor idag - mycket oro har det varit, och är väl fortfarande...jag har haft en smula sjösjukefeeling, känt mej trött och det där, men idag var jag för första gången på superduperlänge ute och promenerade. Härligt!! Ska försöka ta tag i det där igen efter tider av total avslappning. Mår bättre om jag får komma igång, och framförallt - magen!! Jädrar, vad förstoppad jag är! Skitjobbigt, rent ut sagt!
Var på ul i veckan, bebi var 4,68 cm, sprattlade på fint därinne och det var stor lycka att se!! Efter 4 missfall är jagsmått hysdterisk och vill sååå att allt ska gå vägen nu. Är 37 år och gjorde även ett nupp-test med blodprov. Vätskespalten på bebi var bra, proverna vet jag inte än så länge. Hoppas att jag får miljonsiffror (1:10000000) och att jag inte mer nojar mej blå hela tiden!
Kul tråd, antar att det inte e så mycket symtom den här tiden. Kan ju vara bra, men jag å andra sidan har varit överlycklig då jag känt äckelkänslor för mat, cravings på nåt eller sjösjuka. Då vet jag att bebi lever och allt är bra.
Ha det bra!!
Klamaj...min var 4.5....men min läkare hade svårt att riktigt bedöma hur många veckor och dagar som gått...men han sa att han trodde att det gått hela elva veckor.....
Såg du den där gulsäcken om du förstår vad jag menar. Det syntes på mitt ul...därför trodde han inte att det hade gått 12 fulla veckor eftersom den ska försvinna då.
Är på v 11+1 idag och jag gjorde VUL i tisdags när jag var v 10+3 då var mitt pyre där inne 3,56 cm långt och jag såg hjärtat slå och även bebisen vifta med armar och ben! LYCKA!!! Säger som du klamaj, jag har 1 mf och 2 ma bakom mig så det känns skönt att veta att det är liv därinne!
Tycker jag mår pyton. Mår illa, är supertrött, ont i brösten, kan knappt äta... fet hy och fett hår... inte så värst fräsch med andra ord. Men det är väl så man ska må, ohc med tanke på att jag förlorat 3 pyren så gör jag nästan vad som helst för att det ska gå bra med detta.
KÄnner ni av mycket växtvärk? Jag tycker det känns rätt mycket, minns inte när jag väntade sonen att det var så mycket redan så tidigt, men det är säkert okej... jag var ju på UL nyss. Och jag ska på inskrivning på torsdag som kommer så då får jag göra ett nytt UL har BM lovat.
Kram alla
Viza
Är 11+2 idag och jag känner extremt lite symptom... mina avtog ganska rejält i v. 10 (så nojade jag och fick ett vul som såg bra ut). Brösten ej ömma längre (något större än vanligt men inget extremt)... växtvär har jag ytterst sällan numera. Fick dock en rejält dos i lördags då jag dansade loss på ett bröllop.... fick sätta mig ner, ganska rejälr mesnvärk i ca. 10 min... sen inget mer. Men det är völ nu de sk spökveckorna infinner sig... då det är vanligt att man inte känner alls att man är gravid.... läskigt tycker jag det låter som men det är la bara att hålla ut! Kram på er alla!
Skönt att höra att ni inte heller har så mycket symptom, det är nog rätt vanligt de här veckorna. Vi har börjat berätta lite för nära och kära att vi väntar barn så nu hoppas jag att allt kommer gå bra, men det gör det säkert.
Sköt om er!
Nina 77 skrev 2007-08-12 12:50:16 följande:
Är i v 14 (13+4) å det känns bra att läsa här
Har varit nojig i typ 2 veckor, eftersom alla symptom försvunnit! De var i å för sig inte särskilt starka, men nu existerar de verkligen knappt alls. Bara trött å kissnödig. Känns skönt att det verkar vara ganska normalt. Går å tänker på allt hemskt som kan hända, är bara de sista dagarna jag har börjat känna mig lite bättre till mods.
Har inte gjort ul än, ska dit 10 sept...längtar så! Hoppas på att få se ett friskt litet pyre där inne
Verkligen skönt att läsa om andra som känner likadant. Jag har varit hur nojjig som helst. Är idag i v. 11 (10+6) och känner INGENTING. Har även noját upp mannen min. Har inte planerat vul då jag inte kan komma på en bra anledning till varför jag skulle få göra det. Men är det något barnmorskan på mvc kan göra?