Tips mot sullna fötter?
Är det fler som har problem med ömma, svullna, trötta, onda fötter?
Vad gör man för att minska besvären?
Är det fler som har problem med ömma, svullna, trötta, onda fötter?
Vad gör man för att minska besvären?
Köp stödstrumpor på apoteket! Hur skönt som helst....
Tantingt kanske, men det funkar
apotekets stödstrumpor, inte så snygga men gör nytta. sätt upp benen så ofta du kan i högläge, typ på en pall eller nåt. annars är det nog bara att gilla läget och välkommen in i elefantfotsklubben, tror vi är ett par stycken medlemmar som häckar här på fl
Åh, jag kände inte igen mina fötter i slutet av graviditeten. Det enda som hjälpte var riktiga stödstrumpor (jättesexxeh! Men gud vad skönt det var!) och att ligga med benen högt. Då kunde jag ana mina fotknölar..
Fotmassage brukar vara jätteskönt! Och när det är varmt kan ett kallt fotbad vara skönt! Jag känner med dig - jag hade så ont när jag var gravid!
Hade samma bekymmer när jag var gravid. Det är ganska jobbigt!!! Mina tips är: Använd stödstrumpor. Sitt eller stå inte för länge utan att röra på dig. gymnastisera med fötterna/benen. Duscha benen med omväxlande kallt/varmt vatten. håll benen högt ex med hjälp av fotpall, ät inte så mycket salt...
Jag köpte ett fotbad på ÖB (99kr) som vibrerade och masserade fötterna. Den var min bästa vän i slutet på graviditeten! Den fick igång cirkulationen i fötterna och svullnaden gick ner.
stjärnljus: Jag har precis köpt ett par stödstrumpor.
Mät omkretsen nere vid vristen och runt vaden på tjockaste stället på morgonen. Om svullnaden är kraftig så kan ett par strumpor utan tå vara lämpligt annars blir foten alldeles för stor. Jag köpte utan tå denna gången. Vid förra graviditeten köpte jag med tå men fick köpa strl 45 i foten och jag har normalt 40 så den blev jättestor.
Har oxå svullna fötter...några tips (många har redan skrivits):
Sitt med benen högt
Använd stödstrumpor så ofta som möjligt
Få fotmassage (ökar blodcirkulationen)
Rör benen/fötterna när du sitter
Undvik för mycket salt, ex chips o mineralvatten
Duscha fötterna kallt