• Bonita666

vilken modermjölkersättning?

vilken modermjölkersättning är bäst enligt dig?
    jag har nestle, men tänkte byta till sempers men fick höra att en bebis fått utslag av den
    min son är 5,5 mån

• Svar på tråden vilken modermjölkersättning?
  • Maria V

Min dotter har då ätit semper sen hon föddes. Kunde inte amma så det är därför. Hon har inte fått nå utslag eller nå annat..

• Bonita666

okej, jag funderar på om man ska köra med nestle eller om man ska byta, hmm

• Sebbes    mamma

varför vill du byta??

• Lilla Kimi

Jag har flaskmatat båda mina och efter att ha provat det mesta som finns på marknaden måste jag säga att jag klart föredrar NAN. Därför att:

Mina ungar kräks inte lika mycket av NAN som av semper.
    Om de kräks så luktar NAN-spy inte lika illa som när de haft semper (det luktar vuxenspya yäck)
    Inte lika mycket gaser och ont i magen som med sepmer.

Lycka till!

• Bonita666

haha du är den andra idag som säger att det luktar äckligt när bebis spyr om dden fått sempers

• Lolagumman

Varför byta om din baby mår bra av den ersättning du använder nu?

• Bonita666
    Lolagumman skrev 2007-08-12 16:57:03 följande:
    Varför byta om din baby mår bra av den ersättning du använder nu?
    han har bara fått ersättningen en enda gång, så jag vill veta vilken som är bäst innan jag tänkt fortsätta med nestle
  • Pyret 78

Använde Semper först till min lillkille, men den blev han hård i magen av så jag bytte till NAN. Efter det har det funkat kanon. Har hört fler som haft problem med hård mage pga Sempers ersättning.

• Shirley

vi har testat semper och nan.
    Semper tyckte vi luktade apa när det kom upp igen.. och det kom mkt spyor av semper.

Nan kommer det knappt spyor alls av (inte här iaf) och det luktar inget konstigt.

• Bonita666

då kanske man skulle börja med NANs ersättning .

• eileme84
    Bonita666 skrev 2007-08-12 17:09:47 följande:
    då kanske man skulle börja med NANs ersättning .
    testa nan..vi hade ju oxå semper i början...MEN nan tar vid vissa tillfällen slut i dom flesta affärer just pga att många byter till Nan..men ni ska ju ge Nan2 så då tror jag det finns mer :)
  • Maria V

Nu verkar ju alla tycka att NAN är det bästa man kan ge. Men jag måste säga att med semper så har vi inte haft nå problem alls. Hon har inte spytt å det har inte luktat illa å hennes mage har vare hur bra som helst. Fast det är ju olika på olika barn..

• Gestilja

Vi använder NAN, kanonbra för oss. Testade Semper och gick inte alls ihop me min sons mage. Blev jättehård i magen och man såg verkligen att han hade ont och problem.

• Sebbes    mamma

vi har bara provat NAN... har funkat perfekt hela tiden....

• Mamma till bröderna bus

sonen blev oxå stenhård i magen av semper, anväder nan.. även om det inte är så mycket han äter av den längre.. :)

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
Svar på tråden vilken modermjölkersättning?