• Gargamella

Finns det några glada psalmer?

Ja som sagt... De flesta låter så sorgliga, jag vill att det ska vara lite glatt på dopet. "Älskade barn" ska vi ha, men sen ska man väl ha en el två (???) psalmer oxå...
    Ev nån mer sång som ej är psalm, vet inte ännu hur mkt man får ha...

Vem sjunger om man inte känner ngn egen som kan sjunga? Kantorn i kyrkan?

• Svar på tråden Finns det några glada psalmer?
  • Birry

Det finns en fin psalm som heter "Du vet väl om att du är värdefull" den hade vi på dår sons dop. Den är ju ganska långsam och klassiskt "psalmig" men iaf fin text... Sjunger gör ju "församlingen" dvs ni som är på dopet, om ni inte ska ha solosång?

Lycka till!!

• Nea85

" bara den som vandrar nära marken" är heelt underbar anser jag

• Gargamella

Ja psalmerna sjunger ju "alla".
    "Älskade barn" skulle jag vilja ha som solosång + ev nån mer..

• Kliff

Det finns en jättefin psalm som heter "Det gungar så fint när han bär dig, mitt barn". Tyvärr har jag inget psalmnummer eller resten av texten i huvudet. Men den är "glad" och modern och helt klart värd att kolla upp!

• vårsol

Måne och sol, vatten och vind och blommor barn skapade Gud... finns det en som går. Tror det är nummer 21

• Pumpalicious
    Birry skrev 2007-08-12 17:32:51 följande:
    Det finns en fin psalm som heter "Du vet väl om att du är värdefull" den hade vi på dår sons dop. Den är ju ganska långsam och klassiskt "psalmig" men iaf fin text... Sjunger gör ju "församlingen" dvs ni som är på dopet, om ni inte ska ha solosång?Lycka till!!
    den hade vi på vårt bröllop. VÄLDIGT fin psalm!
  • Annan33

Det finns en relativt ny doppsalm från år 2005 som är jättefin. Kan han ha hetat John Perry han som skrev den? KOmmer inte riktigt ihåg. Fråga prällen.

• cantar

John Perry är kantor i Helsingborg och hans dopsång är inte utgiven på något förlag. Det är alltså ingen psalm du kan hitta i någon psalmbok. Den är dock mycket fin.

Svar på tråden Finns det några glada psalmer?