när börja med napp?
min dotter suger på fingrarna hela tiden och kör in naglarna i ögonen, funderar på att börja med napp nu när amningen äntligen är igång.. är det för tidigt, hon är en vecka?
min dotter suger på fingrarna hela tiden och kör in naglarna i ögonen, funderar på att börja med napp nu när amningen äntligen är igång.. är det för tidigt, hon är en vecka?
Jag kanske säger dumt nu men jag skulle börja direkt. Det gjorde vi med vår första och han tog nappen och allt var frid och fröjd. Men barn nr 2 så väntade vi med napp och hon ville sen aldrig ha den. Det kanske hade blivit så iaf det vet jag inte... Men jag skulle som sagt börja direkt när andå amningen funkar och så.
Ps. Grattis till bebben!
Vår son fick napp redan innan amningen funkade 100% pga enormt sugbehov. Ser inget fel med det. Tror du kan börja du.
Jag har 4 barn och har börjat med napp så fort amningen kommit igång! Det har inte förstört amningen alls för oss. Den underlättar faktiskt en hel del, man behöverju inte amma hela tiden då..
När amningen fungerar och bebisen börjat gå upp i vikt, kan man börja med napp.
Bara för att man börjar tidigt, innebär inte det att det går bra direkt. Ofta får man träna med nappen. Öva. Ge henne den när hon inte är hungrig men ändå vill suga. Den brukar trilla ut eller spottas ut i början, men är man envis brukar det funka till sist.
Min dotter accepterade först nappen endast när hon låg i vagnen. Det var som om hon visste att när hon låg i vagnen skulle hon ändå inte få en tutte eller något av mina fingrar att suga på.
Det var väldigt skönt när nappen till stannade kvar i munnen på henne. Hon blev lugnare och så slapp jag sitta i en obekväm ställning med ett finger i munnen på henne jämnt och ständigt.
Nu är hon 2,5 och napptokig! Så nu kommer ett annat problem. Att försöka sluta... Men jag kan säga att nappen har varit till otroligt stor hjälp för oss!
Vissa barn har större sugbehov än andra, vissa börjar med napp redan från dag 1 och andra vid senare tillfällen... Det finns nog inget rätt o fel, man får väl pröva sig fram och se vad just ditt barn har för behov.
Att hon petar sig i ögonen låter inte så trevligt, men jag kan tipsa dig om att sätta små strumpor på händerna så att hon inte skadar sina ögon eller river sig.
Fick napp redan på BB.. Funkade kanon!
Grattis till bebisen, o lycka till..
Jag började med napp för för en vecka sedan, nu är hon tre veckor, annars snuttar hon på mig hela tiden, tuttarna gick varma! bokstavligt talat.
vi började när han var ca 3 veckor och anledningen var att han snuttade väligt mycket. alltså han åt inte utan bara låg och snutta men funkar bara amningen är det nog inga problem.
Nu kanske jag snor tråden, men tips på hur man får bebisen att ta napp mottages med tacksamhet. Vår första var 5 mnd när han tog napp, och friden sänkte sig i hemmet... Nummer två tog napp direkt, och trean verkar tyvärr inte vilja ha den. Hon sög på den i början, men nu får man hålla den inne bra länge medans man går eller gungar. Då tar hon den en stund. Hon är extremt gnällig för tillfället, skulle vara så skönt om hon tog den. Tips?
På BB är det snarare mer regel än undantag att bebisarna får napp av personalen, så kör på!
Min dotter fick napp dag 3 och det har funkat kanon, både nappen och amningen
kör på...vi testa efter 1-2veckor men då vägra hon..tog inte napp förren 3månader o det va en speciell på babyland en pigeon
tack för svar. köpte napp igår och det går emellanåt. den åker ju ut men hon verkar ändå gilla den.
Mathias fick sin napp dagen efter han föddes. Ammade inte.
TeeTee: Ja, det har vi gjort. Tänkte kolla på den som nån här ovan skrev, Pigeon. Kan vara värt det, vet ju hur mycket "avlastning" nappen kan ge i flera situationer. Som det är nu skulle jag aldrig våga mig på att åka buss tex. Om hon väl börjar skrika så är det kört.