• Cedergren

skötbord ? och ideer till att inreda barn rummet...

nyfiken på hur ni andra tänker med skötbord o så.
    jag har ett databord/skrivbord som jag inte använder imed jag köpt en bärbar data. tänkte om man sätter en vax duk heter de så? sån man lätt kan torka av ? ja en sån ialla fall på där i något snyggt mönser sen ha en sån mjuk sjötbädd på där o alla saker som kan behövas imed det är så stort har jag ju plats till förvaring på skrivbordet. och sen kan man ju köpa en hurts o ha under o ha mer saker . känner att jag inte hittat något skötbord som e min stil o lägga ut flera tusen på något som man bara ska ha några månader känns inte lönt. vissa vill ju ha skötbordet inne på toan men de vill inte jag för de första har vi inte plats o sen känner jag att de e inte så svårt att ta en skål med vatten o ta med in o sen byta blöjan men de e ju en smak sak . så nu vill jag ha lite tips på inredning o sånt till barn rummet vill inte ha de socker sött bebis aktigt med de menar jag inte några nallar o kraffs på väggarna så kommer jag bara spy när jag ser de . utan stilrent o praktiskt nån som har bilder eller vet nån sida med ideer? har nämligen kollar runt men nästan överallt är allt så socker sött o pluttigt. blev lite mycket men ialla fall massa ideer och bilder vill jag gärna ha :) hoppas nån förstår hur jag menar .

• Svar på tråden skötbord ? och ideer till att inreda barn rummet...
  • eyry

inga idéer spontant, men gör så du med skrivbordet om du vill, om det är bra höjd så du inte får ont i ryggen. Vi satsade på ett rikrigt skötbord från ikea nu i år, vi har en på 14 mån och en kommande i magen

Älskar mina 2 prematurer
  • mianyckelpiga

Vi har just köpt hus och sonen ska få eget rum. Vi vill inte heller ha sockersött, så jag lägger denna tråd i mina favoriter och hoppas att du får några bra tips som jag kan tjuvläsa!

• Trolla75

Efter att bara ha haft en skötbädd och bytt i sängen/soffan o golvet så köpte jag en Brio väggo. Och det är klart det bästa köp jag någonsin har gjort. den fick precis plats över toan och jag har nära till handfatet
    Ihopfällt syns det knappt b:86 h:76 d:15

Ett skötbord används ju mer än några månader snarare år, 2-3 skulle jag tro...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Trolla75

måste tillägga att vi har en pytteliten toa...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • strommis

Om man har tvättmaskin i badrummet så kan man ju bara lägga en skötbädd på den.

• Jesssicaaa

sett en tjej som gjort ett jättefint rum till sin dotter..tror hon heter twentyone här på fl..det gillar jag verkligen

• 4 Före 30
    Trolla75 skrev 2007-08-12 19:19:38 följande:
    Ett skötbord används ju mer än några månader snarare år, 2-3 skulle jag tro...
    ÅR?? Nja det kanske det finns de som gör, men då skulle jag inte köpa brio vegga!! Det håller ju typ bara för 10 kg? Sen skall de väl förhoppningsvis bli av med blöjor nån gång. Skulle heller aldrig orka brottas nån annanstans än på golvet med ett barn runt 18 månader som inte vill ta på sig ...

Har inte använt skötbord till mina barn efter de börjat kryoa, så max 8 månader... sista killen slutade vi med skötbord efter knappt ett halvår.. sen slängde vi det, så denna gång köper vi ett nytt, ett för badkar..

Jag skulle inte använda ett skrivbord då det är enorm skillnad i höjd, det är inget skönt för ryggen... hellre då en bit av köksbänken i köket (även om jag anser det vara fel plats för blöjbyten...)
  • 4 Före 30

Om du har trångt varför inte köpa ett som du lägger på spjälsängen? Mer diskret o stilrent kan det knappast bli...

• Trolla75
    Väntar fjärde skrev 2007-08-12 19:28:15 följande:
    ÅR?? Nja det kanske det finns de som gör, men då skulle jag inte köpa brio vegga!! Det håller ju typ bara för 10 kg? Sen skall de väl förhoppningsvis bli av med blöjor nån gång. Skulle heller aldrig orka brottas nån annanstans än på golvet med ett barn runt 18 månader som inte vill ta på sig ...Har inte använt skötbord till mina barn efter de börjat kryoa, så max 8 månader... sista killen slutade vi med skötbord efter knappt ett halvår.. sen slängde vi det, så denna gång köper vi ett nytt, ett för badkar..Jag skulle inte använda ett skrivbord då det är enorm skillnad i höjd, det är inget skönt för ryggen... hellre då en bit av köksbänken i köket (även om jag anser det vara fel plats för blöjbyten...)
    10 kg, då skulle min lilla inte kunna ligga där nu, hon väger drygt 10...
    Det skulle inte vara speciellt säljbart...

På Brios hemsida finns informationen;
    Skötbord i vitlackerad plåt som enkelt fästs på väggen och tar minimalt med plats i uppfällt läge. Trots det finns gott om utrymme för förvaring och skötbordet tål en belastning på upp till 75 kg. Mått: 77x18x80 cm.
Svar på tråden skötbord ? och ideer till att inreda barn rummet...