• Kall öl

Skulle du svara "Jag älskar dig med"...?

Du bevittnar en olycka och rusar fram till offret som visar sig vara den person som du var på G med eller haft ett förhållande med, men som du inte älskar. Du kanske tycker mycket om honom eller henne, men du har för dig själv tidigare kommit fram till att du har inga känslor kvar för den personen alt. inte kommer kunna älska personen. H*n tittar på dig med svag blick, blodet rinner, h*n har är inte många sekunder kvar i livet, och med stor ansträngning viskar "Jag älskar dig".

Omröstning önskad av Sakoline.

Don't treat me like a kid.
  • Svar på tråden Skulle du svara "Jag älskar dig med"...?
  • Valkyriah

Hade nog inte sagt något,bara varit där och hållt om människan...

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • sakoline

Ja det är också ett sätt.

• gulemamman

JA det hade jag gjort i den situationen!...annars säger jag aldrig till någon att jag älskar vederbörande om jag inte verkligen menar det! Men här gällde det faktiskt en person som inte hade många minuter kvar i livet....

• sakoline

gulemamman, det var lite så jag tänkte också.

såg Cruel intentions nyss och då sa han att han älskade henne och då svarade hon att hon älskade honom med, säkert gjorde hon det, men det slog mig att tänk om hon inte gjorde det då!

• Majbarnen

Njae, hade nog svarat något annat snällt i stället.

Typ "Du är också älskad" kanske

• Angel80

Om personen ifråga bara har några sekunder kvar i livet, och att man var helt säkert på detta, hade jag lätt sagt jag älskar dig tillbaka, förrutsatt att personen aldrig varit elak eller gjort mig illa på något sätt tidigare i livet, då hade jag sagt Have a nice journey to hell!

• Förhoppningar

Ja, det tror jag att jag hade sagt. Hade inte kunnat komma på nåt passande snabbt nog tor jag. Så det hade jag bjudit på.

• Sandra och Frippe

ja jag hade nog bjudit på det i den situationen, fast troligen hade jag inte haft mål i mun alls. Konstig fråga.

• xxmeyaxx

Jag tror nog att jag hade gjort det. Är nog en enorm trygghet att få höra dessa ord
    strax före man avlider. Jag hade nog velat höra det om jag vore den döende..

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
Svar på tråden Skulle du svara "Jag älskar dig med"...?