• IdaCatherine

Teutonia Spirit S3 = nått att ha i vinter?

Väntar barn i dec 07/jan 08 och har tittat lite på olika barnvagnar. Men lutar åt en Teutonia Spirit S3.
    Funderar nu om en barnvagn med tre hjul är något som ni mer "vana" rekomenderar på vintern?
    Något osäker på vad vi ska välja, lite synpunkter är aldrig fel!

• Svar på tråden Teutonia Spirit S3 = nått att ha i vinter?
  • pcotjej
    IdaCatherine skrev 2007-08-12 20:09:15 följande:
    Väntar barn i dec 07/jan 08 och har tittat lite på olika barnvagnar. Men lutar åt en Teutonia Spirit S3.Funderar nu om en barnvagn med tre hjul är något som ni mer "vana" rekomenderar på vintern?Något osäker på vad vi ska välja, lite synpunkter är aldrig fel!
    Hej!

Läste någonstans att den vagnens hjul lätt fastnar i snömodd...
    Vi har skaffat babyproffsens egen grizzly och den är superbra och kostar bara 2995:- högt ställbart handtag och även vändbart bara att ändra om man vill ha barnet framåt eller bakåt. Med teutonia måste man lyfta hela insatsen....vi skaffade en begangnad teutonia men ska nu sälja den för varukorgen under är liten och utrymmet mellan sitsen och korgen är så liten så den är nästan omöjligt att få under en matkasse om barnet sitter i vagnen, fick lov att bära den i handen då det inte gick att knöla under den. Nej teutonia får lägsta betyg enligt mig, krångliga finesser men deras regnskydd är KANON!!!!!! 3-HJULING är smidigt men inte kul när man ska köra i vissa trappor en del kommer man inte upp i.

Lycka till med vagnsvalet!
  • Amanda

Jag har kört Teutonia Spirit S3 i snö (både snömodd, snöstorm mm) och det har gått alldeles utmärkt.

S3an är lätt (väger endast 13.9 kg), smidig och otroligt lättkörd.

Köpte min S3a från Mypram i Tyskland www.mypram.com/teutonia och betalade ca 4200 kr (fraktfritt från Mypram).
    I Sverige kostar S3an 5995 kr.

Vill man så kan man fästa framhjulet så att det inte är svängbart om man tycker det är lättare att köra i snö då.

Ang vändbara handtag så har flera märken (däribland Emmaljunga) haft problem med dem att spärren hakat upp sig/lossnat när man gått i bla backar, trappor och liknande.

Slutade räkna antalet vagnar jag haft när jag kommit till 15 st så jag vet inte riktigt hur många jag haft

De vagnar jag rekomenderar är Urban Jungle (om man har barn över 1 år iom att den endast är framåtvänd) och Teutonia Spirit S3 (om man har barn under 1 år för att sittdelen är vändbar).

Undrar du något så får du gärna höra av dig

• IdaCatherine

Tack för alla svar! Ska ge mig på och provköra och kolla priser men många verkar tycka att det är bra att beställa från www.mypram.com så ska in och kolla lite... Kram!

Svar på tråden Teutonia Spirit S3 = nått att ha i vinter?