• annnniz

storlek på mössa?

vilken storlek har nyfödda på sina mössor?? såklart är det olika men på ett ungefär...finns ju så många storlekar och man ser ju inte såå stor skillnad på dom tycker jag...nån som kan hjälpa? Tänkte mest på vilken storlek man skulle ta med till BB...=)

• Svar på tråden storlek på mössa?
  • Ningla

Tilde hade prematur storlek på sin mössa.... den passade. Alla andra var stora som tysan.

(¯`°?.¸ ღ♥ TiLdE ♥ღ ¸.?°´¯)
  • annnniz

dom jag har sett går från typ storlek 30-någonting till typ 46...typ vilken???

• Ningla

Lessen, ja de var 44 om jag inte minns fel : ) men 46 kanske är det bästa ...

inte så stor risk att bebisen har storlek 30 om det inte är en prematur men stl 46 hade jag nog satsat på.

• Ningla

Var tvungen att uppdatera mig lite om mitt egna barn ( fasen man glömmer för snabbt ) men hennes huvud mätte 35 när hon kom ut så det måste vart max 44 jag hade, sen om det är normalt eller inte vet jag inte men som sagt 44 el. 46

lycka till med allt : D

• Angel73

Huvudena är mycket mindre än man tror när man står i affären, jag köpte så liten jag kunde hitta storlek 40/42

• Misfits

Tanten på bebiskläders affären skickade med en jätteliten mössa till oss hon sa: men du är så liten så din bebis blir liten så köp denhär mössan så passar den.... Yeah right

• annnniz

hehe..okej...tack så mycket..det känns som ganska svårt att veta riktigt, men man vill ju inte köpa något som är för litet=)..hur viktigt är det med en mössa den första dagen? finns det annars på BB? känns ju som det skulle kunna vara ganska viktigt ändå??för att hålla värmen och sånt??

• annnniz

hehe..okej...tack så mycket..det känns som ganska svårt att veta riktigt, men man vill ju inte köpa något som är för litet=)..hur viktigt är det med en mössa den första dagen? finns det annars på BB? känns ju som det skulle kunna vara ganska viktigt ändå??för att hålla värmen och sånt??

• Misfits
    annnniz skrev 2007-08-12 21:00:30 följande:
    Bor ni ute i urskogen eller på en öde ö?

annars är det väl inte så svårt att skicka nån typ pappan eller nån att köpa en mössa när bebisen är ute.

På vårt BB fick bebisarna låna stickade mössor fast det var högsommar som de skulle ha på sig även om det var typ 30 gr inne... Verka helt galet men så skulle det vara
  • annnniz

det va ju det jag menade med att om bebben klarade sig första dagen så pappan kunde åka ner och köpa en=) men tänkte om den måste ha en och BB inte har någon så får man ju köpa en och chansa på storleken tänkte jag=)

• annnniz

• Mollan

De har iaf mössor på Östra i Gbg där jag har fött. Jag vet andra som berättat att de satt babytrosor på huvudet på de sjukhus där de har fött. Det ÄR viktigt med mössa på nyfödda, och huvudet ÄR pyttelitet i början! Risken att köpa för liten mössa är liten. Mitt råd är att köpa den minsta mössan de har i affären. Nyfödda brukar ha ett huvudmått runt 34-36 cm. En sk bomullshjälm kostar bara några tior och det kan vara väl värt att köpa en liten tycker jag.

• annnniz

okej...tack för den upplysningen=) jo dom är ju inte dyra men man vill ju att den ska passa någolunda=)

Mollan skrev 2007-08-12 21:22:49 följande:
    De har iaf mössor på Östra i Gbg där jag har fött. Jag vet andra som berättat att de satt babytrosor på huvudet på de sjukhus där de har fött. Det ÄR viktigt med mössa på nyfödda, och huvudet ÄR pyttelitet i början! Risken att köpa för liten mössa är liten. Mitt råd är att köpa den minsta mössan de har i affären. Nyfödda brukar ha ett huvudmått runt 34-36 cm. En sk bomullshjälm kostar bara några tior och det kan vara väl värt att köpa en liten tycker jag.
Svar på tråden storlek på mössa?