• Tingelina

70 års present till en gubbe?

Hej!

Min morfar fyller snart 70 år och jag har inte den blekaste vad jag ska köpa. Jag känner väl honom hyfsat, men jag vet inget om just de saker som intresserar honom. Han älskar fiske, att mecka med bilar och pyssla med amatörradio, han bor på landet med en gård och bastu men det är min mormor som brukar ta hand om trädgården. Kanske något som skulle underlätta vardagen för dem, med vad?

Om det finns någon som är lite mer hemma på dessa områden så kan ni väl hjälpa mig komma på något bra... 500-600 kr kan jag lägga iallafall. Kanske mer om det är något riktigt bra, då kan jag gå ihop me min mamma om något.

Tack på förhand!

• Svar på tråden 70 års present till en gubbe?
  • abnocto

Hur är det med dator. Äldre brukar ha gamla saker och blir jätteglada för nyare datorsaker. Jag gav min mamma en platt skärm men det var dyrare.
    Är alltid svårt med presenter vid den åldern.

• Tingelina

Hmm, oj... De bor ute på landet, så internet ska vi nog inte räkna med och jag tror inte att de är så intresserade av datorer.. Men som du sade, kanske något tillbehör till tv:n... DVD tror jag inte på, men en ny video kanske. Fast då är ju presenten kanske mer till min mormor än till morfar... :-/

• Gizzie

fina cigarrer ifall han röker det eller nån finare whisky flaska eller sån där liten flaska man kan ha whisky i som man har i fickan, kommer inte på vad den heter..
    men jag tror att han skulle uppskatta en present bara avsett till honom..

• Tingelina

Cigarrer och whiskey skulle nog funka utmärkt för alla andra gubbar förutom denna. Han är renlevnaden själv, dricker ingen alkohol och röker inget. Däremot är han intresserad av hälsokost, men det känns ingen vidare att ge massa pillerburkar i present.. :-/

Ni förstår mitt dilemma?

• Carro W

Tycker han om god mat? Kanske bjuda hem honom på en riktigt fin midag?

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Tingelina

Det kanske man skulle göra... Vi bor lite långt ifrån, men jag skulle kunna ge honom ett presentkort till någon fin restaurang nära dem, så skulle han kunna ta med min mormor. Då blir det ju en uppskattad present av båda...

Jättetack för alla era förslag! Han är jättesvår att komma på något till så hjälpen är väldgt uppskattad.

Svar på tråden 70 års present till en gubbe?