• jespersmamma1

Civil utredare på polisen??

Jag har fått jobb som civil utredare på polisen, finns det fler som fått detta jobb. Vilken bakgrund/utbildning har du i såfall?

• Svar på tråden Civil utredare på polisen??
  • Annabelle00

Grattis till jobbet. Jag väntar fortfarande på besked. Jag är dock tveksam till arbetstidena. Vet du vad det är för tider man jobbar? Hur ett schema kan se ut tex?

• Gravid2010

ahh.. intressant tråd! Det där är jag lite intresserad av också..

• daytona

jag var på intervju i fredags, men jag ställer mig tveksam till jobbet. Kanske inte jibbet som sådant för det lät verkligen intressant men en ingångslön på 22K och eftersom tjänsten är så pass ny kunde de inte säga något om löneutvecking och karriärmöjligheter.
    Kommer att tacka nej om jag blir erbjuden tjänsten, tyvärr. Kan inte jobba i ett låglöneyrke.

• annhan

grattis! Vet flera som fått jobb som det. Verkar superkul!

• jespersmamma1

Arbetstiderna är vanlig kontorstid, inga kvällar eller helger alltså. Som jag förstår varjerar både lön och typ av utredningsarbete beroende på vilket polisdistrikt man arbetar och vilket kompetens de efterfrågar. Jag är jurist med en ingångslön på betydligt mer än 22.000 och är nöjd både med lön arbetsuppgifter samt arbetstider. Lycka till med jobbet annabelle! Daytona vad arbetar du och med vilken lön?

• daytona

Jag är jurist och skulle ändå få 22K. Jobbar just nu med skatterätt och tjänar 32K.

• Toadstool

daytona
    Varför sökte du jobbet om jag får fråga?

• daytona

Omorganisation på jobbet, kontoret skall flytta och har ingen lust att flytta med. Det låter som ett jätteintresant jobb men tyvärr så betalar de ju inget.

• Toadstool

daytone
    Ok. Lycka till med jobbsökerierna då. Och K:na

• Malounis

daytona

Lite intressant att du kallar civilutredaryrket för ett låglöneyrke. För mig så är 22000 ofantligt mycket pengar. Men är man van vid tio tusen mer i månaden så förstår jag att du tycker 22 är lite.

Lycka till iaf med vad du än bestämmer dig för!

• BeanGirl

Om 22 000 är inget så får du gärna skänka mig 22 000! Om det är "inget" så lär du ju inte märka det! För mig skulle 22 000 betyda hur mycket som helst....min senaste lön var 4 000! 22 000 är väl ingen låg lön? Vad tror du att vi som sliter ute i den riktiga världen tjänar?

• jespersmamma1

Kan hålla med dig BeanGirl att nedlåtande kommentarer om att minnsan jag tjänar mer och att mindre summor "ingenting" är, är ganska onödiga. Men se det så här; vissa personer har tydligen ett behov av att hävda sig och kanske är väldigt osäkra om de faktiskt "duger". En hyfsad lön är för många kanske ett kvitto på framgång och att man duger och är bra. Därav detta behov av att hävda sin höga lön.

• daytona

Det var inte alls meningen att vara nedltande eller hävda sig, jag ber verkligen om ursäkt om mitt inlägg uppfatades som det. Jag menar att det är dåligt betalt jämfört med mitt nuvarande jobb samt att jag trodde att de skulle betala mer för ett så pass kvalificarat jobb.

Alla har olika referensramar så är det bara.

Men Jespersmamma1 vad får du i ingångslön eftersom jag fick det intrycket på intervjun att ingångslönen var den samma över hela landet för denna tjänst.

• Annabelle00

Igår ringde de och meddelade att jobbet var mitt om jag ville ha det, kan tro att jag blev glad. Är väldigt förväntans full. Börjar med 10 veckors utbildning,känns bra.

Till Daytona: Jag förstår att du inte vill gå ner så mycket i lön, det hade jag själv aldrig gjort. Jag uppfattade inte dig som nedlåtande.

• daytona

Kul för dig! De har ringt mig två gånger idag och meddelat att jag har fått tjänsten, måste få tänka lite.
    Var någonstans i landet skall du jobba?
    Och jag frågade om lönen och sa att det sägs att vissa personer har fått högre ingångslön än 22 000 men det är tydligen centralt styrt så jag undrar Jespersmamma1 vad du fick för ingångslön... egentligen. Och alla människor är värda en "hyfsad" lön som du skriver, men som sagt alla har olika referensramar!

• Sine Cura

hörrni vad har ni hittat detta fina jobb?

Svar på tråden Civil utredare på polisen??