• Thisisthestoryofmylife

"känna" andar?

Anser du dig själv ha förmågan att "känna" andar eller så kallade spöken?
    Hur upplever du det? hur känns det?

För mig kommer det som kännslor. Jag kan känna av ilska, sorg, lycka o.s.v... och jag bara vet att det är någon/något där!

• Svar på tråden "känna" andar?
  • sommarblomma

jag inbillar mig att jag känner min farmor vid min sida hela tiden!speciellt när jag ska sova. känns som någon står vid min sida!

• Sagofe

Ibland...
    Kan inte riktigt förklara känslan, jag bara känner att det är någon där. Ofta kan det fläkta till eller bli kallare på ett område, ibland har jag känt hur någon tar på mig, oftast på vänster ben.
    Några speciella känslor har jag aldrig fått, så som att jag kan känna av vad anden känner.

• flugsvamp

jag blir strypt nästan av alla känslor , har svårt för att andas då det händer..

My Baby
  • Teskedsmamman

Jepp, min hjälpare känner jag som gåshud i nacken emellanåt, då vet jag att han vill jag ska vara vaksam på att något kan hända - positivt som negativt, kan vara en sak som att någon i min bekantskap släpper en nyhet som graviditet t ex... Eller att ett rådjur springer upp på vägen framför bilen.

Andra väsen känner jag oftast som värmande fläktar på huden... om de är vänligt inställda.... Negativa väsen blir kalla fläktar....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • trollmammsis

hmm... kanske man skulle vara med uppmärksam nu när jag läser era svar... man har ju lite svängande humör om man säger så...och ständig huvudvärk

jag kan iaf känna av min pappa ibland men nu var det längesen tyvärr .-( jag vet att det är han för han ger meg en sorts doft och värme

• Shirley

så brukar jag också känna. Och jag får nästan som en panikkänsla i kroppen.

050916 skrev 2007-08-12 21:37:20 följande:
    jag blir strypt nästan av alla känslor , har svårt för att andas då det händer..
  • lolalamba

Ja, jag anser mig att ha förmågan att "känna" av andar...
    Jag vet vad de vill ibland, ibland visar de sig för mig, "jäklas" med mig osv...

• Thisisthestoryofmylife

När sambons farbror dog kände jag av honom (farbrodern) och det var en lycklig känsla. det kändes lite dumt att sitta och tok le när sambon grät.. men det var den känslan han gav mig!
    Det var precis innan vi berättat för svärfar att jag var gravid och sambon var orolig att farbroder inte skulle fått veta, men jag kände att han visste och det var därför han var glad! och mycket riktigt så hade han fått veta dagen innan han dog fick vi reda på sen!

Farbrodern har även "vart förbi" några gånger och bara busat. Gömmer saker och stängde dörren till toan mitt i natten när  sambon stod och kissade...

Svar på tråden "känna" andar?