• Jalapeno

någon som handlat från furniturebox eller 24sevenliving?

Det här är två smarta företag som säljer kinesiska kopior av kända designmöbler från 50 och 60 talen.
    När jag googlar runt lite hittar jag mest klagomål på långsamma leveranser men det må vara ok, bara grejjerna är bra!
    Någon som handlat?
    Vad?
    Nöjda? Varför inte?

Mest är jag nyfken på lädermöblerna. Stoppade läderfåtöljer kan ju variera i kvalitet. Om man inte är nöjd får man stå för returfrakten enl hemsidorna.

No news är troligen good news. Men jag vill veta mer!

tack på förhand!

• Svar på tråden någon som handlat från furniturebox eller 24sevenliving?
  • Pshevil

Vi ska antagligen beställa därifrån (24sevenliving) men inte förrän om 9 veckor då vi ska flytta. Jag puffar här eftersom jag gärna skulle vilja veta kvaliteten innan vi köper några.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Jannamia

Vi har beställt från Furniturebox.  Tyckte det gick smidigt.  Dock ganska lång leveranstid.  Ca 1 mån.

Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
  • Jalapeno
    Jannamia skrev 2007-08-17 11:33:17 följande:
    Vi har beställt från Furniturebox.  Tyckte det gick smidigt.  Dock ganska lång leveranstid.  Ca 1 mån.
    hur var kvalitén? köpte du stoppade möbler?
  • Jannamia
    Tyras föräldrar skrev 2007-08-17 17:19:58 följande:
    hur var kvalitén? köpte du stoppade möbler?
    Jag köpte ett vardagsrumsbord och en mediamöbel.  Kvaliten verkar vara bra!
    Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
  • Pshevil

Vi har kollat på deras Barcelona fåtölj + fotpall och ett bord på deras hemsida. Åker till Sthlm i helgen och då ska vi få titta på dessa i deras showroom (tidsbokning). Återkommer efter det med recension av fåtöljen.

• Pshevil

24sevenliving är det det handlar om då...

• AnnaGBG

Har handlat stolar ( ej stoppade, metall i rutnät ) från Furniturebox. Det tog en hel evighet, 3 månader längre än utlovat. När sakerna väl kom var de helt ok. Rutten kvalité på skruvar och muttrar man skulle montera stolarna med men jag köpte andra och då blev det jättebra!

• Pshevil

Nu har vi varit och kikat i 24sevenlivings showroom. Barcelonan såg jättebra ut, den var stabil och väl stoppad. Skinnet var inget att anmärka på. Vi beställde ett ex av fåtölj + fotpall. Kollade även på Eames Wire bord. Det såg också bra ut, men det var för litet för våra behov.
    Tyckte också att de andra stoppade möblerna som stod där såg bra ut. Det fanns en Eames lounge fåtölj och en LE2 soffa.
    Det var en trevlig karl som mötte oss extra på lördagen för att visa oss. De skulle få hem en ny laddning av Barcelona-fåtöljer om fyra veckor, men sen vet jag inte hur snabbt den kommer hem till oss - det återstår att se.

Svar på tråden någon som handlat från furniturebox eller 24sevenliving?