• Ruggugglan

Födelsedags present och tips på tårta till en 2åring?

I november fyller min underbara lilla busfia 2år. Jag funderar redan på vad vi ska köpa i present och vad jag ska göra för tårta/tårtor. Några tips? Bilder och förslag på tårta?

/Sandra.

• Svar på tråden Födelsedags present och tips på tårta till en 2åring?
  • mammatillpojkar

nicolas fyller 2 om en vecka, va vi ska ha för tårta har jag ingen aning om!! så jag vill gärna me ha tips!
    vi ska åka till ullared på lördag och där blir det lite kläder, regnkläder (vanliga och fodrade) böcker, nån film.. jag ska köpa nytt täcke och kudde till honom samt påslakan, mer delar till hans tågbana, min mamma ska kolla om hon hittar borr och andra verktyg till honom!
    sen får han pengar på sin fond, min mormor har börjat köpa tallrikar till honom så det får han några stycken!

• Emtob

Du kan köpa en trehjuling..lite svårt att cykla ute i november kanske men hon kan ju öva på att cykla inne!!??

Köpte ett pippi långstrumps tält!! Det bara älskar han!!

• Godiva

Hej!
    Har en bild på tårtan jag gjorde till min tös.
    Beställde små och stor hjärtankristyr av en tjej på internet, och marsipanplatta från konditoriet. Hjärtanljus också..
    Fyllning av marsan och hallon/grädde och lite spad av ananas. Noblesse choklad runtom. Den blev populär...

• Ruggugglan

Emtob: Hon har redan en trehjuling och hon älskar den Och tält har hon också

Godiva: Fin tårta! Många tycker att jag ska beställa tårtan ist. Men jag tyker det är roligare att göra den sj

• FridaE

Jag köpte en Nalle Puh tårta när min son fyllde 2 i juni. Den var jättafin... ska se om jag har någon bild jag kan lägga upp.

Vad gäller present så vet du nog bäst vad din dotter har för intressen. Min son älskar musik, böcker och pussel. Vi köpte en cd-spelare med både musikskivor och sagoskivor till honom. Han fick oxå en trehjuling och en massa spindelmansgrejer, för dte är han stora idol!

• FridaE

Så, nu har jag lagt in den i galleriet.. tårtan asså.
    Visst kan det vara roligare att göra en själv men eftersom jag är totalt handikappad när dte gäller baka, så var denna ett bra alternativ tycker jag, jättefin!

• Begga

Vi hade 2årskalas för H nu sista söndag. Jättelyckad med 5 barn och deras föräldrar. Jag gjorde en "mumskaka" från boken "Millas kalastårtor". Den boken är verkligen värd sina kronor (cirka 140,- ). Bottnarna hade bananer i och den var täckt med chockladpudding, vispgrädde emellan och lite aprikossylt. Jättegod var den. Kan skriva upp receptet om någon är intresserad !
    Hade köpt ett tåg i affären som man kunde sätta ljusen i.
    H var väääldigt förtjust i det hela och alla barnen mumsade glatt på tårtan.

Vi ger honom leksaksverktyg i egen taska. Meckarkillen ;)

• Ninette

Min lillfia fyller 2 i oktober, vet inte riktigt vad hon kommer få men vår stora fick en 3-hjuling bl a när hon fyllde 2. Böcker och dvd-film (Astrid Lindgren samlar vi på åt barnen) kommer det nog bli. Hon älskar dockor och bilar, dockvagn kommer nog Wilma få förresten eftersom hennes har gått sönder... Nån bil blir det kanske...
    Har en bild på storasysters 3 års tårta i mitt galleri, enkel att göra. Jag hittade beskrivningen på dansukker.se men gjorde chokladgrädde på tårtan istället.
    Mycket uppskattad aptårta bland barnen

• Toxystar

Vad gäller tårtan så är det rätt så lätt att göra en fin med lite fantasi och planering av vilka grejjer som behövs...
    Gjorde dotters 1-års tårta, bild finns i mitt galleri, och den blev också populär. Hembakta tårtbottnar (kan ju köpa också men tycker det är godare att baka egna), ett lager med lite vanlig hallonsylt + MASSOR med krossade/mosade hallon. Ett lager med fruktcoktail och lite vaniljkräm. Grädde ovanpå och runt om, sen marsipan lock på. SÅ kan man ju dekorera den lite hur man vill =)
    Älskar att baka, men tycker det känns särskillt roligt att göra speciella tårtor!
    Lycka till!

• Sessa81a

Våran son fyller 2 år imorgon, har köpt en gungälg på ikea som han ska få, tänkte att det kunde vara nåt som han kunde tycka var roligt och sen e det ju jätte bra för balansen oxå. Sen blir det en del kläder nu inför hösten. Ska se om vi kan få tag på nån cd-skiva till honom för han bara älskar att sjunga och dansa. Tårta det blir det ingen, ungarna gillar det inte direkt och där kommer även andra barn som inte heller äter/ har blivit introducerade för det. Så vi ska bara ha glass med lite kex o så till. MvH Camilla

• Kissekatt

Jag gjorde en Spöket Laban tårta till Hannas födelsedag. Den finns i mitt galleri. Jätteenkel att göra, men den blev ganska fin. Hanna älskade den iallafall

• jannajamtland

Finns ju "barbietårtor" man kan göra, jag fuskade ihop en sån då äldsta dottern fyllde 5, men min tvååring hade blivit lika glad om hon fått den då hon blev 2.
    Köp en prinsesstårta, köp en billig docka av barbie typ, ta av ben och sätt ner dockan i tårtan, vips så ser tårtan ut som kjol, enkelt eller hur.
    Annars kan man ju göra egen "kjol" så den blir större och går upp mer.

Bra saker: Lego, klossar, pussel, docka med vagn och tillbehör, böcker(min älskar böcker med luckor man öppnar), badleksaker, leksaksspis med tillbehör, bilar, litet möbelset, tvååringen fick en egen liten stol av sin farmor och den älskar hon att dra runt på, klättra på, sätta saker oc sig själv på

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • MsRahkonen

Min dotter fyller i oktober och ja har inte en aning om va ja ska ge henne, känns som om hon har allt..

Några tips till en liten tös som har allt?

• Ruggugglan

Tack för alla tips Superfina tårtor

• Jotti

Alla ni som köper tårtor med olika figurer på, vart beställar man dem? Min pojk är helt såld på Postis Per så det skulle vara kul att beställa en sådan till hans födelsedag. Jag bor i Göteborg förresten så det får väl vara ett ställe här. Är den mjölkfri dessutom är det ju ett plus.

Svar på tråden Födelsedags present och tips på tårta till en 2åring?