• annhan

Bästa fläckborttagningsmedlet? Tips tack!

Alltså, dessa j-a fläckar! 
    Det är så himla tråkigt med fläckar som inte det vanliga tvättmedlet rår på.
    Nu ska jag införskaffa ett bra fläckborttagningsmedel (vilket jag tyvärr inte gjort än)

Vilket använder ni? Vilket är bäst? Bomba mig med tips! Nu ska fläckarna VÄCK!

• Svar på tråden Bästa fläckborttagningsmedlet? Tips tack!
  • leyley

Jag har inte provat så många men Vanish funkar bra här.. Får bort fettfläckar och andra fläckar bra..

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • annhan

Tack för ditt svar! Ska köpa hem vanish idag. Är det flytande (sprayflaska) eller pulver du använder?

• Heranell

Vanish använder jag också, med godkänt resultat. Det bästa är att lägga kläderna i blöt i ljummet vatten och en mängd pulver, sen köra i maskinen. Ibland har jag en halv skopa i maskinen också (tillsammans med tvättmedlet i facket).
    Fettfläckar brukar jag ha lite Yes diskmedel på innan jag slänger kläderna i maskinen.

• Mallemus

Har inte provat själv men har flera kompisar som använder galltvål som tydligen är superbra.

yes funkar bra på fettfläckar.

• leyley

jag hade först Vanish pulver att ha i tvättmedelsfacket men det tyckte jag inte fungerade alls, la dock inte kläderna i blöt innan..

Sen köpte jag Vanish på sprayflaska och det fungerade superbra, sprayade och sen fick det dra en stund..

Sen har jag även Vanish flytande som man häller i en liten behållare och har med bland tvätten.. Det fungerar bra det med, men jag häller lite sånt på de grövsta fläckarna innan oxå och gnuggar in lite..

Sprayen tycker jag är superbra!

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • 311uus

Vanish får inte bort några fläckar alls. Varken i sray el. pulverform. Blir lika besviken varje gång. Har gett upp nu, i stället har jag klorin i förtvätten. Vänder ut och in på kläderna så färgerna skonas. Funkar suveränt! Har i extra mycket sköljmedel så inte kläderna luktar klorin.

• Heranell

Klorin skulle jag aldrig våga använda på färgade kläder, fast det beror kanske på mkt man tar?
    Använd inte Remol bara, fick värsta astmaanfallet av det!

• MuminMy

Galltvål är överlägset Tar tom blåbär om man är snabb Dessutom kan man behandla ett fläckat plagg och sedan lägga i tvättkorgen och så ta det när det är dags för tvätt nästa gång.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • snusans mamma

Har provat ett spray från Amway(jag tror det heter så).Det är super bra men säljs bara som hemförsäljning tror jag .

Svar på tråden Bästa fläckborttagningsmedlet? Tips tack!