• Blondelindis

Kap verde öarna?

Min sambo & jag har bokat en resa på 8 dagar till ön Sal,vi kommer att bo på ett av fritidresors hotell i santa maria.

Någon som varit där???Berätta gärna för mig om hur det var!?

• Svar på tråden Kap verde öarna?
  • Gäspan

Jag var där 1998. Kap Verdeöarna (jag var på Sal, BoaVista och på huvudstadsön, har glömt vad den heter) är fantastiska, väldigt lite kriminalitet och nästan ingen rasism. Musiken är underbar och vädret soligt. För en ljushyllt nordbo var det för varmt att vara ute under dagtid; Sätt väckarklockan och ta er ut på stranden mellan 6-10 på förmiddagen, för sen är sanden och solen alldeles för varm. Sen tar ni siesta och vågar er ut igen vid 4-5 tiden. Klockan sex går solen ner, pang.

Det är ont om skugga, och när jag var där så var det inte så mycket turism heller. Det är säkert mer idag. Stranden är fantastisk. Det finns inte mycket att se på Sal. Så bada, sola, ät fisk och njut av varandra - det är mitt bästa tips. Eller åk med på någon utflykt till en annan ö. Ta med bra böcker att läsa. Och en turistparlör där några vanliga fraser finns översatta - nästan ingen pratade engelska när vi var där. Talar man något så är det portuguisiska.

Jag är så avundsjuk på dig som ska få åka dit.

• Blondelindis

Åh det låter helt underbart

Tack för infon!

• Blondelindis

Nån mer som vart på kap verde öarna?

• sweetpea

Nej - vi var på väg förra året, men avbokade efter att våra vänner kommit hem och varit mindre nöjda, plus att ett resereportage i DN gav en ganska miserabel bild av stället. Vi åkte till Thailand istället.

• Blondelindis

Ja alla tycker verkligen olika.Finns folk jag vet som har återvänt i flera år för att dem tycker att det är så underbart.
    Vi är ju bara ute efter en vacker strand & värme & då sägs det ju tydligen vara rätt ställe.

För det finns ju tydligen inte så mycket att göra. Jo en del vattensporter & sådär men inget kul att åka runt & titta på.

Min sambo var i thailand för två år sedan & avskydde det.
    Han kan inte förstå varför folk åker dit när man ist kan åka till Bali tex.

Så jag som vill åka till thailand får väl åka med nån kompis eller nåt nån gång i framtiden för min sambo lär jag inte få med dit.

Svar på tråden Kap verde öarna?