• mooon

Läkerol?

Har fått ont i halsen och öronen.. förkylning..
    Och tänkte handla det jag brukar då, Läkerol salmiak.. Men hur mycket av dem kan man äta? Brukar kunna häva i mig en del..

• Svar på tråden Läkerol?
  • zazla

Ingen aning mer än att slv inte rekommenderar någon (gravid som ogravid) att äta mer än 50 gram lakrits om dagen.

• Zai

Ät du, men dom är milt laxerande... Brukar märkas efter en ask =)

• Mephala the ranger

Det är fullt med aspartam som inte är så bra för kroppen. Sen är det laxerande så du ska nog inte häva idig en massa. Köp honung istället :)

• Sandra000

E väl bara fint me lite laxering nu när man e gravidFlört

• zazla

"Lakrits går bra att äta när man är gravid. Liksom alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag."

Taget från slv www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV första raden, sista stycket.

• mooon

Tack så mycket!

Ska komma ihåg 50 g när det gäller lakrits

Honung har jag provat

• MkrKabe

Brukar klämma i mej en ask utan vidare Är sjukt kär i lakrids! Fort går det oxo, efter 30 min e asken slut! högst hahaha!

• Vonkan84

Gå till Apoteket och köp en burk med BAFUCIN.
    Det är små vita tabletter med pepparmintsmak, hjälper då mkt bättre än Läkerol vid halsont.
    Jag använder mig av dem just nu pga halsont och hosta, funkar kanonbra!
    För mer info www.fass.se

* 4 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • mooon

Miss Vera skrev 2007-08-13 19:12:00 följande:

Gå till Apoteket och köp en burk med BAFUCIN. Det är små vita tabletter med pepparmintsmak, hjälper då mkt bättre än Läkerol vid halsont.Jag använder mig av dem just nu pga halsont och hosta, funkar kanonbra!För mer info www.fass.se
    Tack för tipset! tyvärr tycker jag inte om pepparmintssmak.. och själv tycker jag kombinationen varmt honungsvatten och läkerol salmiak funkar finfint Men tack ändå
  • Vonkan84
    mooon skrev 2007-08-13 19:21:27 följande:
    Miss Vera skrev 2007-08-13 19:12:00 följande: Tack för tipset! tyvärr tycker jag inte om pepparmintssmak.. och själv tycker jag kombinationen varmt honungsvatten och läkerol salmiak funkar finfint Men tack ändå
    Finns i Honungsmak och Anis (smakar Lakrits) oxå Oskyldig
  • mooon

Miss Vera skrev 2007-08-13 19:24:50 följande:

Finns i Honungsmak och Anis (smakar Lakrits) oxå
    Ååå! Det låter godare! Tackar så mycket !
  • Vonkan84

Nöjet var helt på min sida Flört

Svar på tråden Läkerol?