• Kajsan

Varför skriver man med fet text?

Varför skriver en del med fet text i trådarna?
    En del svarar ju i trådar och använder fettext i alla sina inlägg, inte för att betona något speciellt
    Tycker man att det man har att säga är extra viktigt då? Viktigare än det alla andra skriver?
    Själv hoppar jag över de inläggen för de är så jobbiga att läsa.

Så ni som gör så, kan ni inte berätta varför?

• Svar på tråden Varför skriver man med fet text?
  • bambigirl

Undrar också, känslan jag får är att de tycker att deras svar är viktigare än andras.

• Dimitra

Jag skulle också vilja vet det. Vet ett par medlemmar som uteslutande alltid är viktigast

Brukar också hoppa över de inläggen om de är längre än 3 rader. Nästan så att ögonen ger upp då trots lågt ljus på skärmen.

Och åren går...
  • MuminMy

De tycker säkert bara att det är fint

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Ashleigh  Bouffon

och för att det ska synas mer

• Peztis

För att vissa förstår inte att en text skriven helt i fetstil är svår att läsa. Har samma problem på jobbet där folk skrivet allt möjligt i fetstil och det ser som att de skriker ut sitt meddelande i stället för att berätta.

Jag tror att de som använder feltstil konstant inte har samma uppfattningsförmåga rent estetiskt - det är min erfarenhet.

• Vonkan84
    Jag brukar antingen använda mig av fet text eller kursiv å jag gör det för att jag själv vill det. Det handlar inte om någon uppfattningsförmåga eller för att det ska synas mer utan jag använder det då och då för att det är FINT..

Lite använding måste man ju ha utav PlusTjänsten Oskyldig
    * 4 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Peztis

Miss Vera: det är inte fint!

Jag jobbar med annonser och reklam och enl alla undersökningar så är det svårare att uppfatta en text skriven i fetstil eller i kursiv stil. Meningen är att med dessa typer ska poängtera vissa ord eller meningar.
    Risken är ju att det du önskar säga totalt ignoreras för man struntar helt i att läsa det (som någon skrev ovan). Då är det ju inte särskilt lämpligt att använda det, eller hur? För man skriver ju för att andra ska läsa.

• Laire
    Håller helt med TS! Och ännu värre är det när det är fett,
    kursivt, understrucket OCH centrerat!

Så himla jobbigt att läsa!
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Kajsan
    Laire skrev 2007-08-14 18:24:19 följande:
    Håller helt med TS! Och ännu värre är det när det är fett, kursivt, understrucket OCH centrerat!Så himla jobbigt att läsa!
    Oj, det där orkade jag knappt läsa alls
  • Ex ungue leonem
    Laire skrev 2007-08-14 18:24:19 följande:
    Håller helt med TS! Och ännu värre är det när det är fett, kursivt, understrucket OCH centrerat!Så himla jobbigt att läsa!
    VILKET
     BRA INLÄGG
    DU SKREV DÄR.
    DELAR DINA ÅSIKTER
Svar på tråden Varför skriver man med fet text?