• blipblop

Varma fötter

Kan inte sova om nätterna på grund av att mina fötter känns så varma. De känns som heta potatisar men när jag tar på dom är de ganska svala.

Jag har provat krämer men de hjälper bara för några minuter. fotbad hjälpte en stund men det kommer tillbaka igen. Det är bara såhär om kvällar och nätter.

Strax har jag gått 14 fullgångna veckor.

Någon mer?

• Svar på tråden Varma fötter
  • fiffi84

Det får du nog leva med. Jag har samma problem men jag är i vecka 38 så snart är det över.

• lishe

Det problemet har jag också trots att jag inte är gravid. Det riktigt bränner i fötterna. Ofta ingenting på kvällen men sen börjar det efter 1 på natten nån gång. Jag rullar in en kylklamp i ett örngott och lägger den vid fötterna.

Vet inte vad det beror på. Högt blodtryck kanske?

• blipblop

Kylklamp var en riktigt bra idé! Det ska jag testa :)
    Tack!

• Mamma Tanja

Jag har samma problem. Jag har en balja med kallt vatten under sängen som jag drar fram när jag är som varmast. Har kommit fram till att kallt kranvatten inte längre funkar så nu har jag i is också. Känns helt sjukt att fötterna kan vara så varma. Jag är i v. 38 nu och har haft så här hela graviditeten så jag antar att det bara är att stå ut tills bebisen kommer...

Det är väl allt extra blod som gör det.

Lycka till!

• Mamma Tanja

Har ni hört något om att varma fötter tyder på att det är en tjej? Jag har för mig att det finns något skrock om det men kommer inte ihåg.

• Timon

Jag har också väldigt varma fötter känns som dem brinner, ska också prova en isklabb..

Mamma Tanja; Jag har hört om det kanske det stämmer det återstår att se.

1+1=3 BF 5/1-08
  • Lilly Li

Fötter tenderar att bli väääldigt varma när man svullnar! Allt vatten blir extra isolering... Följ tipsen ovan och hoppas på att det ger sig sen när sommarvärmen försvinner!

• Augusta83

åh jag tror oxå att min fötter brinner upp!! jag har stället golvfläkten vid fotändan så den står å blåser men min sambo börjar klaga över igen klibbade ögon på morgonen...hehe...men ikväll ska jag absolut ta en kylklamp till sängen!! åh vad underbart!! tack för tippset!! kram

• Kajak

har det oxå.

min mamma o lillsyrran har det dygn runt...dom är inte gravida.
    ärvt från morfar.

jag fick det bara när jag är med barn.
    fick min 2a barn söndags så det tar ca 1 vecka att det försvinner -hoppas jag!

orkar inte med det!!!!

Svar på tråden Varma fötter