• fjellet

Vilken ålder passar Emmaljunga Scooter?

Någon med erfarenhet av Emmaljunga Scooter som kan hjälpa mig? Vi har nu en Brio Race till vår tvååring. Men vi vill gärna ha en mer ombonad vagn, med djupare ligglägge. Har även en bebis som så småingom behöver en bra sulky, som skulle kunna ärva Scootern.
    Min fråga: vilken ålder passar egentligen Emmaljunga Scooter? "Upp till fyra år" står det på informationen, men många som vill sälja vagnen på Blocket skriver att deras barn blivit för stora.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken ålder passar Emmaljunga Scooter?
  • Axels och Annies mamma

Axel har haft Scootern från det att han var 1 år  och har den fortfarande, han är nu 2 1/2 och sover gott i den fortfarande. Axel är nu 95cm.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • fjellet

Tack för svaret!
    Fler som har erfareneht av Scootern?
    Någon som föredrar Brio Race?

• SweetStarAngel

Från 1 år tycker jag och framåt tills dom slutar med vagn

Lycklig fru, mamma och hundägare
  • SweetStarAngel

Kan tillägga att vi är helnöjda med Scootern. Tänkte först köpa brio race men jag tycker att scootern är mer ombonad. Dessutom väldigt snygg

fjellet skrev 2007-08-13 12:08:23 följande:
    Tack för svaret!Fler som har erfareneht av Scootern?Någon som föredrar Brio Race?
    Lycklig fru, mamma och hundägare
  • miss chilli

Att de skriver så beror nog mer på att de tycker att scootern är lite för klumpig sen när barnet blivit lite större. Jag har haft 2 och jag är jättenöjd med den. Min 1,5-åring har en nu och den kommer jag beålla länge. Min 4-åring ligger i den utan problem .

• Nikitastar

Att de skriver att barnet har blivit för stort kan väl helt enkelt betyda att det blivit för gammalt för vagn?

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Funderar att köpa en scooter som extra vagn som vi kan ha på  grus vägar och vid mkt snö. Har en city jet och vet ej hur den funkar i snö ännu. KÄnns onödigt att ha kvar vår edge duo så den ska säljas. men det e väl inte fullt liggläge på scootern? Hur sover dom i den?

• miss chilli
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2007-08-14 22:45:44 följande:
    Funderar att köpa en scooter som extra vagn som vi kan ha på  grus vägar och vid mkt snö. Har en city jet och vet ej hur den funkar i snö ännu. KÄnns onödigt att ha kvar vår edge duo så den ska säljas. men det e väl inte fullt liggläge på scootern? Hur sover dom i den?
    Det är näst intill fullt liggläge i den. Min son sover jättebra i alla fall .
  • Trassellock

hej!
    jobbár lite med vagnar o tillbehör...kan säga att brio race är smalare i sitsen än scootern.barnen ligger ju skönare i scootern men vagnen är något större o "klumpigare" än race.och när de som vill sälja dom skriver att de blivit för stora så menar de säkert att barnet troligtvis inte vill åka vagn i den utsträckningen längre...det räcker troligtvis med en mindre sulky åt dem.hoppas du blivit något klokare...=)

• miss chilli
    Trassellock skrev 2007-08-15 12:30:05 följande:
    hej!jobbár lite med vagnar o tillbehör...kan säga att brio race är smalare i sitsen än scootern.barnen ligger ju skönare i scootern men vagnen är något större o "klumpigare" än race.och när de som vill sälja dom skriver att de blivit för stora så menar de säkert att barnet troligtvis inte vill åka vagn i den utsträckningen längre...det räcker troligtvis med en mindre sulky åt dem.hoppas du blivit något klokare...=)
    Japp, jag har haft båda och som du säger så är ju scootern bredare och klumpigare. Men också mer ombonad och skön för barnet att sitta i .
Svar på tråden Vilken ålder passar Emmaljunga Scooter?