• Pojkmamma x3

Måla om köksluckor?

Hejsan!

Vi ska bugetrenovera tvättstugan. Förra ägaren till huset satte in de gammla köksskåen där när de renoverade köket. Tyvärr är de mörkbruna och dystra. Själva modellen är dock ok, typ så där "randiga" som ikea- luckan "ståt".

Så jag hadde tänkt att måla om luckorna själv. Undrar nu om någon gjort det??

Vill ha tips och gärna bilder.
    MVH Linda

• Svar på tråden Måla om köksluckor?
  • mullzack

Alla luckor går att måla om bara man gör underarbetet bra. Tvätta av med målartvätt och slipa ner dom lite. Sedan om du ska måla dom ljusare måste du ha en grundfärg först (den kan du få bruten i den kulör du ska ha) därefter rätta färgen i så många lager du behöver. Hör efter i färgaffären vilken färg som är bäst. Jag själv målade med Rustafärg och fick tyvärr göra om alltihopa.

Lycka till med målandet.

• Fru Indosaurie

japp, jag gjorde det.
    Ett jävla jobb men det gick ju.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Mora

jag ska måla om våra vita skåpluckor, men vissa behöver spacklas, vilket spackel ska man använda? Nån som vet?!

• oompaloompa
    Mora skrev 2007-08-13 13:42:12 följande:
    jag ska måla om våra vita skåpluckor, men vissa behöver spacklas, vilket spackel ska man använda? Nån som vet?!
    Det finns en sorts spackel särskilt för trä och snickerier så att det borde du kunna använda.
Svar på tråden Måla om köksluckor?