• Fröken B

Första smakportionen!

Igår fick min dotter som är 4,5 månader sin första smakportion!
    Vi prövade med majspure. Ungen blev som galen!! Hon skrek o viftade med armarna, hon skulle bara ha mer o mer! Tillsist när skeden närmade sig munnen så tog hon händerna runt skeden o bara tryckte in den i munnen!( det gick väll inte snabbt nog).
    Hon fick nog nästan en halv burk i sig. Va senare lite orolig att hon skulle få ont i magen, men det var inga problem.

• Svar på tråden Första smakportionen!
  • HelHel

Haha vad sött =)

Min dotter fick också sin första smakportion igår som var potatis-och majspure. Hon älskade det! Tog också tag om skeden och svalde allt, trodde det skulle bli grimaser och att hon skulle spotta ut det men det blev inte så.

• Frediza1980

min lilla teje fick första för 4 dagar sen gjorde potatis smakisar men det var inte poppis, kanske ska testa majs... köpte hem en palsternacka jag tänkte göra smakisar av. Har ni köpt färdigt eller gjort själva? hur har ni gjort i så fall? letar lite tips

• Frediza1980

tack. då ska jag testa den

• Nallie D

Min son fick första smakprovet igår å jag vet inte vad som är fel, han bara spyr upp allt som en fontärn å jag har inte gett nå mycket heller, ca en tesked som hon på bvc sa :/

• anniz80

Min dotter har ätit smakisar i ca 2 v. Jag gjorde egen majspure först...mums va gott! Koka fryst majs, mixa med stavmixer, sen pressa jag genom potatispress för att får bort skalen, sen tog jag allt genom en tesil för att få ett finare mos.Blande med bröstmjölk el ersättning.
    Palsternacka var hennes andra smak, skala o koka.....mixa med mixer och späd som ovan...det var oxå mums filibabba!!
    Emmie blir 5 mån den 22 aug.

Svar på tråden Första smakportionen!