• Dalias mamma

Liv-/olycksfallsförsäkring

Jag har kvar min barnförsäkring som går ut snart och min sambo har nån försäkring genom facket. Den tog vi mest för att inte vara helt utan, har inte kollat upp den. Ingen av oss har livförsäkring. Var har ni era försäkringar? Mest prisvärd? Hur mycket betalar ni för den och vad ingår? Vi behöver som sagt både liv och olycksfall

• Svar på tråden Liv-/olycksfallsförsäkring
  • vindy

Jag, sambon och sonen är liv och olycksfalls försäkrade i Trygghansa. Betalar 520 ngt i månaden för oss alla tre. När man är vuxen kan man inte teckna sån olycksfalls försäkring har jag för mig men om man har banr så kunde man det hos trygg hansa. Ring och prata med dem så gör dem ett hembesök och går igenom allt med er. Dessutom får man billigare om man tex har bilen, hemmet försäkrat där också. Vi är jättenöjda! Lycka till

• crasygirl

tjo!

Vi har precis tecknat olyckfalls försäkringen och hemförsäkringen på if, och vi har inga barn så de ät klart du kan skaffa dig en olyckfalls försäkring

vindy skrev 2007-08-13 14:01:39 följande:
    Jag, sambon och sonen är liv och olycksfalls försäkrade i Trygghansa. Betalar 520 ngt i månaden för oss alla tre. När man är vuxen kan man inte teckna sån olycksfalls försäkring har jag för mig men om man har banr så kunde man det hos trygg hansa. Ring och prata med dem så gör dem ett hembesök och går igenom allt med er. Dessutom får man billigare om man tex har bilen, hemmet försäkrat där också. Vi är jättenöjda! Lycka till
  • Dalias mamma

Tack för svaren. Nån mer som vill dela med sig? vill ha lite att jämföra med

• Hey Princess

Tror att det brukar vara prisvärt att ha liv och olycksfallsförsäkring genom facket.

• Alicia05sMamma
    lina och said skrev 2007-08-13 13:48:11 följande:
    Jag har kvar min barnförsäkring som går ut snart och min sambo har nån försäkring genom facket. Den tog vi mest för att inte vara helt utan, har inte kollat upp den. Ingen av oss har livförsäkring. Var har ni era försäkringar? Mest prisvärd? Hur mycket betalar ni för den och vad ingår? Vi behöver som sagt både liv och olycksfall

Satsa på en sjuk & olycksfalls försäkring. Den innehåller även livförsäkring. Sjukdomsdelen är det viktigaste man har i en försäkring.

Har jobbar i nästan 5 år som handläggare med peron försäkringar, så jag vet hur pass viktig den delen är, och det är inte olycksfall som många tror

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Hey Princess skrev 2007-08-13 23:29:14 följande:
    Tror att det brukar vara prisvärt att ha liv och olycksfallsförsäkring genom facket.
    *skakar på huvudet* Dom är dyra & täcker inte speciellt mkt. Det bästa man kan göra är att teckna privat.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym

Om du kan förlänga din barnförsäkring så gör det! Då slipper du genomgå hälsoprövning. Försäkringsbolagen har blivit allt hårdare och vidriga i sin jakt på perfekta kandidater så har du minsta hälsoproblem läggs du upp på en mycket högre premie alternativt nekas försäkring. Livförsäkring "behöver" man ju mest om man har barn...olycksfall och hemförsäkring kan man ofta få till "paketpris".

• Octobers

Jobbar oxå med försäkringar och mitt råd är att du/ni tar en sjuk och olycksfallsförsäkring privat så snart som möjligt. Via facket kan man få ganska bra försäkringar, men dom täcker väldigt lite. Så den bör kompletteras ifall ni väljer det alternativet. En annan sak att tänka på är ifall ni har lån till boende. Det finns riktiga livförsäkringar som man kan teckna så att man blir av med hela eller delar av lånet ifall ens partner går bort. Det är en bättre investering än bankernas låneskydd och mycket billigare oftast. Lycka till i djungeln och det finns alltid försäkringsmäklare som kan hjälpa till att välja bolag om ni är intresserade av det.

• Dalias mamma

Tack så jättemycket. Jag var inne på länsförsäkringar. Där verkade dom ha bra sjuk och olycksfalls försäkringar, trygg hansa verkade inte lika generösa med sjukdomsdelen. Sen hade dom så man kunde teckna livförsäkring med ett försäkringsbbelopp på 1000 000 för bara ca 70kr/mån. Den som vill och är kunnig får gärna gå in på deras hemsida och säga vad dom tycker. Se om det är nåt jag missat eller om dom verkar bra.

Svar på tråden Liv-/olycksfallsförsäkring