• Hallon4

Kan man få mitt kök lantligt?

Hej! Vi gjorde om vårt kök i våras. Har vit lucka (typ Ädel från ikea,köket är från Elektrolux Home)Till det valde vi raka handtag 22 cm. Vi har ett vitrinskåp med spröjs som går ända ner på bänken till det valde vi ovala knoppar. Bänkar av ek och ekparkett.Men jag ångrar valet av handtag! Jag vill ju egentligen ha lantlig stil!!! Skulle valt kupade handtag!
    Vår kyl och frys är rostfri och fläkt likaså.Kaklet är vit mosaik. Kan man ändå få köket att inte se så modernt ut? Tex blåvir rutiga hissgardiner eller blir det stilbrott då? Vill ha hjälp!

• Svar på tråden Kan man få mitt kök lantligt?
  • vindaloos

Det är ju svårt att sätta typ skålhandtag om ni redan har hål på 22cm, vi har skålade handtag (finns i galleriet) och de är bara 64mm mellan hålen...

Men då måst eman ju byta luckor och det kostar ju lite, om inte nån vill köpa era luckor med handtag föståss....eller ja jag vet inte.
    VI har Ikeas Lidingö och knoppar/skålhandtag från beslagsboden. Kakel har vi vanligt vitt fasat som fanns förr och ett motiv vid spisen. Vita vitvaror och inbyggd diskmaskin samt att vi stoppade in micron i ett högskåp, det gjorde att vi fick bort vå maskiner och resten är vitt.
    Vi har även satt gammeldags, smal, pärlspont i gammelgrå på väggen och valt en gammeldags, vit blå tapet, det höjer helt klart intrycket...alltså det gammeldags intrycket.

Mamma till Isaac och Noel
  • Hallon4

Nej, Jag kan ju inte sälja luckorna redan det känns lite fel. Vi har faktiskt pärlspont sedan tidigare i matbords delen. Jag tycker att köket blev fint men grämer mig så att det gick så snabbt med handtagen. Men kan det se lantligt ut TROTS dessa handtag tror ni?

• vindaloos

Jo det tror jag nog, om ni gör det andra dekorationerna i köket lantligt så tar det ju över tror jag. Om det inte finns nån som säljer nåt som ser gammeldags ut fastän det är stort så ni bara kan byta.

Mamma till Isaac och Noel
  • eyry

klart du kan! om inredningen går i lantlig stil går det ju superbra

Älskar mina 2 prematurer
Svar på tråden Kan man få mitt kök lantligt?