• Royalisten

Hur säkert är Tradera?

Hej!
    Är på väg att vinna min första auktion på tradera,men hur säkert är det egentligen?Hur vet man att man får varan och att det inte är en kopia?Är det säkert att sätta in pengar på säljarens konto?

• Svar på tråden Hur säkert är Tradera?
  • Teskedsmamman

Jag har hållit på i 4 år nu på tradera och har aldrig blivit lurad, blev lurad på 30 kr på budera däremot ....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • MuminMy

Tradera har ju sitt omdömessystem så kolla omdömena hos den som du tänker köpa av, har den många positiva (läs också kommentarer, blanka positiva är ofta ett tecken på att man är sådär nöjd men ändå inte har något direkt att klaga på) så är det med största sannolikhet en seriös säljare.

Du kan ju också be att få betala via payson men kolla då med säljaren innan du bjuder på varan.

Jag har handlat en hel del (tom lite större grejor) och har hittills inte råkat ut för några bedragare, tror risken är betydligt större på blocket....

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • mrs holiday

Har aldrig blivit lurad då jag köpt något, även om en del säljare har tagit lång tid på sig att skicka varan. Köpare har jag råkat ut för flera stycken som inte genomför sitt köp då de vunnit bud. Grymt irriterande, men man behöver ju inte förlora några pengar på det iaf.

Det som är bra med tradera är ju att man kan kolla omdömen innan man väljer att lägga bud. De med i stort sett bara positiva omdömen kan man nästan utgå från är helt seriösa säljare. På t ex blocket skulle jag inte våga betala för en vara i förväg eftersom man inte har en aning om säljaren kan tänkas vara seriös eller en bluffare.

• Royalisten

Jag vann auktionen på tradera,första gången!

• abnocto

Kolla alltid upp porto innan du bjuder för vissa höjer portot massor och tar ut extra för förpackningsmaterial fast det är begagnat.

• mammatilmoa

jag har tyvärr blivit lurad en gång, men den killen polisanmälde vi då han var dum nog att skriva sitt personkonto. och det visade sig att han lurat MINST 30 andra, varav 4 andra förutom mig anmälde till polisen.. han blev dömd!
    visst, det handlade bara om 500:- men det var mycket för oss...

Svar på tråden Hur säkert är Tradera?