• Sthlm1979

Vad är det för skillnad på EasyBase & EasyFix- Maxi Cosi?

Hej, sitter och funderar på vad skillnaden på EasyBase och EasyFix är? Någon som vet?

Tack.

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på EasyBase & EasyFix- Maxi Cosi?
  • mija81

Vi ska också köpa en maxi cosi stol. och skillnaden är hur man sätter fast basen. Köper man basen Easy base fäster man basen i bilen med hjälp av bilbältet, köper man en easy fix så har basen två "krokar" som man fäster i baksätet på bilen, men då måste man ha easy fix i bilen, det finna ofta på nyare bilar. Vi ska ha en med easy fix, de är lättare att fästa helt enkelt, vi hade tur som hade det i bilen när vi köpte den, men så är bilen en -06. Men egentligen spelar det inte så stor roll, sjlva saken med att ha en bas är ju att slippaallt klydd med att få in barnstolen, och det fungerar på samma sätt oavsett om man har easy base eller easy fix.

• Lillfisk

Bra fråga! Undrar jag med... Puffar!

• Sthlm1979

Tack snälla för svaret!

• Lillfisk

Aha, snabbt svar. Tack för det!

• sweettooth

mija81
    Helt rätt i ditt svar förutom att fästena i bilen heter Isofix. Det är bara Maxi-cosis bas som heter Easy-fix...

• Sthlm1979

Då blir det en EasyBase tror jag. Om de är lika säkra, men det antar jag att de är.

• mija81

sweettooth: vet ju att et heter isofix... hihi belv förblindad av ordet easyfix. haha.
    Har en bilgalen sambo, och han har kollat upp detta till punkt ch pricka och i sin tur uppdaterat mig. Den stolen är ett bra val, ska tydligen ha fått bäst i test.

• mija81

sthlm: jo de är nog lika säkra. Kan inte tänka mig annat.

• sweettooth

Lätt att snurra ihop det då orden är ganska lika ja....

Stolen fick precis bäst i test ja och är ju väldigt prisvärd. Ett hett tips är att man kan beställa både stol och bas från tyskland, där det är betydligt billigare (det gjorde vi). En av butikerna där är www.kidsroom.de och vi blev jättenöjda när vi handlade därifrån iaf.

• Sthlm1979

Sweettooth: Jag ska beställa från Babytrader el. Kidsroom. Ska öven beställa min Bugaboo Cameleon därifrån. Är en väldig skillnad i pris jämfört mot här i Sthlm.

Svar på tråden Vad är det för skillnad på EasyBase & EasyFix- Maxi Cosi?