• mariahammarberg

min dotter tar sig år öronen men har ej feber

Sedan i fredags tar min dotter sig åt öronen, håller som Jerry Williams .
    Min mamma sade då att hon kanske har ont i örat men då borde hon väl vara gnällig, vilket hon inte är ell åtminstonde ha feber.

Är jag en dålig mamma som inte bokar läkartid då hon i övrigt verkar ok?
    Pappan, min man var ett öronbarn därför denna oro från mormoderns sida...

Min älskade man fyller år i dag och vi har bröllopsdag!
  • Svar på tråden min dotter tar sig år öronen men har ej feber
  • TheSunset

Hon reagerar inget när du lägger henne ner?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jacklin

Om det har gått såpass lång tid och hon inte säger eller visar att hon har ont. så behöver det inte vara något, Hon kanske har vax i örat som kliar och därför gör hon så.

Fast min pojk hade ingen feber och tog sig för örat och hade kraftig öroninflammation, fast då gnällde han till just då det gjorde ont

• Pigga Barn

Hej!

Min spontana tanke är att hon har vätska i öronen. Mår hon illa och har dålig balans?

Kram Zarah

• sanna77

Jag tycker du ska gå till läkaren för säkerhets skull. Min tvååring hade öroninflammation för ett par månader sen. Hon var med mig hos läkaren eftersom jag själv var sjuk. Jag tyckte det var lika bra att kolla henne med, även om hon var hur pigg som helst (fast lite snorig) och sprang runt och lekte inne hos läkaren. Och ja, hon hade öroninflammation på båda öronen. Feber hade hon inte.

• mariahammarberg

reagerar inte vid vaket tillstånd om man lägger ner henne i ex babygymet. Lägger henne annars oftast sovandes från axeln ned i hennes säng då hon inte lärt sig att somna själv ännu. (totalvägrar!)vaknar inte av detta.

Eftersom hon inte kan boksavligen säga att hon har ont så är man ju inte säker. Min mamma(mormodern) hävdar att barn som atr sig mot örat med jämna mellanrum under en dag ell fler har ONT i örat.
    Vi ska vaccinera dottern och göra 6mån´s läkarbesöket på tors, en av anledningarna till att vi inte kontaktat bvc eftersom hon som sagt inte är gnällig och inte har feber.

dottern är 5mån och 3v

• mariahammarberg

kan inget säga om illamående ell balans pga låg ålder ca 5,5mån.

Hon badas inte i balja, kan hon få in vätska ändå? Om det är vätska, vad gör man åt det?
     Vi har duschat henne genom att en av oss har henne på armen och duschar samtidigt. (vattnet kommer då rakt uppifrån)

• sanna77

Det är jättesvårt att säga, och ni känner såklart ert barn bäst själva. Man kan ha öroninflammation utan att det gör ont, fast då borde hon å andra sidan inte ta sig över örat? Eller har hon kanske precis upptäckt att hon har öron?

• Truffles

Min yngsta är ett öronbarn och hon har haft mååååånga örinflammationer utan att ha feber. Kolla upp det för säkerhetsskull. Visserligen är det inte bra för barn att få pencillin ofta men det är heller inte bra för deras hörsel om trumhinnorna spricker varje gång...

• SvanFlikkan

Min son har sen 5-6 månader pillat sig vid/på örat då han är trött och vill sova och de gör han fortfarande nu är han 2½.

• TuffaGreta

Vår son tog sig ofta för öronen. Var till doktorn och han sa om barnet reagerade när man "tryckte" lite precis nedanför örat, typ vid örsnibben, så kunde det vara öroninflammation. Vår sons onda berodde på lite vätska i örat. Jag tycker att du ska kolla upp det.

Svar på tråden min dotter tar sig år öronen men har ej feber