• siggie

Nattlampa för nattliga blöjbyten???

Har inte tidigare behövt någon särskild nattlampa men denna gång behövs det nog.....använder ni sådana lampor och vilka kan ni isåfall rekommendera? Jag skulle behöva någon som inte kräver eluttag helst....tycker de flesta lkampor verkar vara så svaga i skenet, man behöver ju trots allt se så rumpan är ren.....kan ni rekommendera någon så där lagom stark lampa? Alla rekommendationer tas tacksamt emot....

• Svar på tråden Nattlampa för nattliga blöjbyten???
  • annikas syster

Vi köpte en spöklampa på IKEA, finns i olika färger, grön, blå och röd. Vi tycker den gröna ger ett bra sken

• Mrscaro

Jag köpte ikea natt lampa, sån som man har i väggutaget jämt, den slocknar i ljust o tänds i mörker. den var bra iaf för att se på natten, kanske inte riktigt stark nog att byta bajsblöja med =) men annars bra.

• dreamy

Använd en dimmer, en sån som du sätter mellan en lampkontakt och uttaget i väggen. Då bestämmer du ju själv hur stark den ska var och kan välja vilken lampa du vill! Finns på Clas Ohlsson för några tjugor.

• Vilmas Mamma

Har oxå spöklampan från IKEA, en blå.

*~Vilma & Edvin~*
  • siggie

Hej och tack alla för era svar! Jag behöver något som jag kan ta med in på toaletten då jag kommer vara där när jag byter på pyret och stålrörsbelysning är ju inte så mysigt precis.....kan man bära med IKEAs spöklampa?

• fjunis

Jag köpte en liten batteridriven "spotlight" på ByggOle. Den kan fästas med klisterlapp och vi satte den vid skötbordet.

Osram - Dot It
    www.osram.se/Nyheter/Aktuella%20nyheter/dotit.aspx

Ljuset är bra, men inte för starkt. Jag tyckte den var superbra vid blöjbyten på natten.

• soldis

Köpte en sån där batteridriven lampa med en krok på så den kan hänga. Tänder den gör man genom att trycka med handen PÅ lampan eller dra i snöret. Jag köpte min på Krauta men liknande finns på fler ställen. Jag använde min vid sängen när det blev dags för nattamning. Mycket bra, inte för ljus för bebisen men man ser ändå okej.

• Vilmas Mamma

Japp, man laddar den, så du kan ta med den.

*~Vilma & Edvin~*
  • Hujeda

Vi har den blåa spöklampan från IKEA, den går att bära runt på och tål att tappas

• siggie

Tusen tack alla för era toppentips!!!!! Skrattande

Svar på tråden Nattlampa för nattliga blöjbyten???