• Jeg

HJÄLP...ska boka m Ryanair någon som kan ge tips

hej

Ska boka resa m Ryanair o vill inte att något ska bli fel. Någon som kan ge tips. Mitt efternamn innehåller Ö.....ska jag bara skriva som O. Sen får jag info om nån försäkring....??? Ska boka enkelbiljett eftersom jag inte vet när jag åker hem.

Tacksam för all hjälp

• Svar på tråden HJÄLP...ska boka m Ryanair någon som kan ge tips
  • Wermlanspojk

Skriv Ö du. :)

Vad är det för försäkring du pratar om?

• Jeg

De godtar inte Å Ä Ö, det kommer upp som alternativ när jag ska boka biljetten. Har alltid bokat m sas tidigare o aldrig några frågetecken där...

• zaaga

Angående försäkringen - det är sällan man behöver den..
    Har du hemförsäkring? I så fall är du försäkrad därigenom.
    Betalar du resan med ditt Visa kort? Då får du en försäkring där också.
    Sen tar jag för givet att du beställt det gröna kortet från försäkringskassan..

Så genom hemförsäkring och visa kort har du redan två försäkringar. Brukar räcka bra.

• Jeg

zaaga

Nej det har jag inte....låter nog väldigt naivt men vad är gröna kortet?

• sweetpea

Det är ett plastkort från försäkringskassan som man ska ha med sig när man reser i Europa, som visar att man har rätt till samma sjukvård som landets egna medborgare.

• Eyescream

Hette m Ö i efternamn tidigare, Oe blir det i bokningar....

• Wermlanspojk

Ja om det inte funkar med ö är det ju bara att skriva o. Undrar varför dom inte gjort så det går bra med vilket som.

• zaaga

Om du inte har hemförsäkring eller betala med Visa kort så är nog försäkringen från Ryan-air en bra idé.. Om den är prisvärd..
    Är du med i något fack? Inom något LO-förbund? I så fall är chansen stor att du har en hemförsäkring i alla fall..

Gå in på www.fk.se och beställ hem det "gröna kortet" - det måste du absolut ha. Det är helt gratis men tar ca en vecka att få hem..

Jeg skrev 2007-08-14 09:51:17 följande:
    zaagaNej det har jag inte....låter nog väldigt naivt men vad är gröna kortet?
Svar på tråden HJÄLP...ska boka m Ryanair någon som kan ge tips