• Powerwoman

Jag ska bli Fralla-matte:)

I förrgår var vi iväg och kikade på valpar (Fransk Bulldogg) och jag fastnade direkt för en liten brindle-tik:)
    Hon kröp upp i mitt knä och la sig tillrätta, så hon valde mig med kan man säga:)

Nu längtar jag något enormt tills vi får hem henne om 4 veckor, vi ska hämta upp henne när vi är på väg hem ifrån Gtbg där vi ska ställa ut vår katt.

Här kommer en liten bild på min bebis, kom gärna med namnförslag!

• Svar på tråden Jag ska bli Fralla-matte:)
  • Sara Li

Så söt! Frallan kanske hon kan heta? Hehe...

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Rude Billy

Jag tycker det är fräckt med lite 'töntiga' namn på sådana hundar eller så kallade "kamphundar" som typ Gördis, Doris, Svea, Sally, Rut.. eller att små hundar ska ha namn som gör att de låter större när man pratar om dem... Tex skulle nån prata om sin hund Texas/Rocky/rambo eller liknande skulle jag fövänt amig en hund i ROtisstorlek :)
    Kände några som hade en stoooor sib. husky hane som hette Myran

Benjamin - mammas allt på jorden!
  • Thursday

Åh, någon med samma humor som jag! En gång i livet ska jag ha en dobermann som ska heta Smulan.

Är inte franska bulldoggar såna små korvhundar? I så fall röstar jag på Killer eller liknande

• Pshevil

Åh, så söt! Elsa eller Svea kanske? Sally var sött!

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Rude Billy
    Thursday skrev 2007-08-14 10:19:32 följande:
    Åh, någon med samma humor som jag! En gång i livet ska jag ha en dobermann som ska heta Smulan. Är inte franska bulldoggar såna små korvhundar? I så fall röstar jag på Killer eller liknande
    klockrent
  • Powerwoman

Ja Doris ville jag att hon skulle heta ifrån början, men min karl tycker att det är så nördigt och han vill inte ropa Dooooris när han är ute med henne *s*

Fast namnet finns kvar på listan:)

Hon heter Inez i stamtavlan, rätt gulligt ändå men jag vet inte om det känns helrätt...

• Rude Billy
    Powerwoman skrev 2007-08-14 10:21:10 följande:
    Ja Doris ville jag att hon skulle heta ifrån början, men min karl tycker att det är så nördigt och han vill inte ropa Dooooris när han är ute med henne *s*Fast namnet finns kvar på listan:)Hon heter Inez i stamtavlan, rätt gulligt ändå men jag vet inte om det känns helrätt...
    INez är skitfint ju!
    Men de är klart känns de itne rätt så.. men om du tänker lite mer på det så kanske det fastnar?
    GÖrdis e ju fint ändå :p
  • Rude Billy

eller så döper du henne till göran *går å lägge rmig igen*

• Hannah76

Jag vill ju också ha en Fransk Bulldog!! *avundsjuk*

Vad kul coh spännande för er. Vi är lite i valet och kvalet om att skaffa en hund nu.. Tror det blir bäst för oss att vänta lite ill.

Svar på tråden Jag ska bli Fralla-matte:)