• nasselina

    Tips på fina dopvisor där gud inte nämns...?

    Vi ska döpa vår glada son i september! Jag behöver tips på söta visor där gud och hans polare inte nämns. Inte för tårdrypande heller, då står jag själv där och bölar.

  • Svar på tråden Tips på fina dopvisor där gud inte nämns...?
  • gormisen

    Alla gör som de själva vill, men jag måste bara få fråga... Varför döper ni er son till en religion där ni inte vill att de religiösa figurerna nämns?

  • Skorpan08

    "Det är du" med Shirley Clamp
    tycker jag är jättevacker

  • amonii

    Du kan ju kolla in skivorna "Kärlekssånger till ett barn"?

  • Moll

    Ha en namngivningsceremoni istället om du inte vill ha Gud med... Man döper barn till Kristus i det kristna dopet, och det kanske dom ska få välja själva när dom blir äldre...man blir också ansvarig för att undervisa och uppfostra barnet i/enligt kristen tro när man döpt det.

  • ankizen

    välkommen till jorden, av lotta ahlin..
    närmsta gud du kommer där är "som en ängel har du landat"
    den hade vi till första sonens dop.. är helt underbar!

  • Niinis
    Moll skrev 2007-08-14 10:51:10 följande:
    Ha en namngivningsceremoni istället om du inte vill ha Gud med... Man döper barn till Kristus i det kristna dopet, och det kanske dom ska få välja själva när dom blir äldre...man blir också ansvarig för att undervisa och uppfostra barnet i/enligt kristen tro när man döpt det.
    håller med! varför ha ett "normalt" dop i kyrkan om inte gud får nämnas? ironiskt egentligen!
  • nasselina

    Ja ironiskt kanske, men vi är två föräldrar till vår son med två viljor! gärna en namngivningsceremoni för min del men sambon vill annorlunda. Så då får vi lite av varje!
    Tack för tipsen!!

  • malachis mamma

    Jag var på dop i kyrkan i söndags och där spelade dom Den blomstertid nu kommer, som ju är en psalm men jag minns inte att gud nämns. Men det passar kanske bara just på sommaren?

    Varför ifrågasätta TS som ni gör? Det var ju inte frågan här?!

Svar på tråden Tips på fina dopvisor där gud inte nämns...?