• Diddi 82

Svullet underliv??

Är det nån som vet om det är vanligt att hela underlivet sväller och kliar i slutet av graviditeten?? Är tacksam för svar! Är i vecka 41...

• Svar på tråden Svullet underliv??
  • IdaN

mitt underliv är väldigt svullet men det beror nog på trycket ifrån bebisen som ligger där nere.Men om det kliar kan det ju vara svamp du har fått har du mycket tjocka flytningar så kan det vara svamp.

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • IdaN

glömde skriva att jag är i v 38 imorgon

• Diddi 82

Nej inga tjocka flytningar alls.

• Stanna

Jag har också så. Är svullen och det kliar till och från. Tror att det beror på känsliga slemhinnor och inte svamp.

• Zelda29

jag med är svullen men det ska vara normalt enligt bm...

• greeneyes

Jag känner mig som en brunstig babian i underlivet typ, det är så himla svullet Generad  Har varit så ganska länge, men tycker att det blir värre så här mot slutet. Dock har jag inte nån speciell klåda, flytningar är däremot rejält förekommande. Men din klåda tyder på att något kan vara i obalans, så fråga din BM så kan de kolla ifall det är svampinfektion.

BF 31/8 2007
  • IdaN

jag har med varit svullen länge sedan v 30 och när jag fick klåda så hade jag bara lite förändringar i flytningarna men min bm sa att det var svamp o att jag skulle behandla det o när jag gjorde det försvann klådan helt o hållet men svullnaden finns kvar o har blivit värre sedan den la sig med huvudet neråt.Glömde skriva det innan så även om man inte har flytningar så kan det vara svamp eller något annat ändå.

• Diddi 82

Okej, tack så mycket.. Får smörja med Pevaryl för säkerhetsskull!!

• linus mam

Hmm jag är lite svullen till och från. Ibland kommer som en kliande känsla men inte hela tiden liksom. Det känns som man är kontant "kåt" vilket är lite jobbigt men min kille tycker det är roande På mig är det inte som en kliande känsla utan mer att underlivet är väldigt känsligt och reagerar på minsta lilla liksom.

• Mörköbarn

Vet ni vad det bästa är? När bebisen väl kommit ut och det lugnat sig lite därnere så upptäcker man plötsligt hur litet allting är igen. Jag blev så glad när jag upptäckte det, hade liksom trott att jag alltid skulle se ut sådär...

Svar på tråden Svullet underliv??