Hund och bil?
Ni som har medelstora/stora hundar och barn vilken bil har ni?
Har själv två barn under 3 år +min man +jag.
Vi funderar på att köpa hund men vilken bil ska vi ha för att rymmas allihopa?
Förslag?
Ni som har medelstora/stora hundar och barn vilken bil har ni?
Har själv två barn under 3 år +min man +jag.
Vi funderar på att köpa hund men vilken bil ska vi ha för att rymmas allihopa?
Förslag?
Beror ju på om ni ska köpa ny eller beg bil.. Ska ni köpa beg rekommenderar jag volvo 855 eller 945 det e det vi är på jakt efter.. Det är lät att få tag på billiga hundburar/galler på blocket till dom oxå
detta problem har vi med.. har inga barn,än, men hund finns redan... hon har ju hela bagaget för sig själv nu jue.. vet i sjutton hur vi ska få plats med en vagn sen..
kanske snurra den på taket? hihi
ja tycker den nya ford mondeon är grymme snygg...plus bra bagage. men den är som sagt ny.. så kostar ju efter det med..
Jag skulle rekommendera volvo 745 eller 945, för där är skuffarna stora så man får plats med mer än 1 hund:)
Volvo V70 har plats till en rottis och en barnvagn i där bak, jättebra bil!!!
Håller med dig!
Volvo V70...Volvo i huvudtaget är bra för alla hundägare och barnvagnar..
Har 1 stor hund. Han är blandning BC, schäfer och golden, och har storleken ungefär som en golden.
Vi har 2st Skoda Fabia. En från -05 och en från -06. Den ena är halvkombi tror jag, det är min bil, och den andra är sedan. Hunden åker med i sedanen varje dag till och från sambons jobb samt ligger en hel del där om dagarna när sambon arbetar (med öppen lucka och möjlighet att gå ut såklart). Ska vi åka nånstans annars så tar vi i regel min bil (halvkombin) och i den får två lika stora hundar plats i utan problem (är ofta hundvakt åt en stor collie) - 3 hade nog inte gått dock.
Gillar dessa bilar då det är högt i tak i bagageutrymmet så att stora hundar kan sitta/stå upprätt utan att ta i taket. Hade det problemet med min förra kombi. Inte bara det att det känns trångt för hunden, det är skitsvårt att bli av med hundhåret som fastnar i taket (jag lovar, det blir mycket hår!) och det är både trist med skitig bil för en själv men också jobbigt att få rent när man ev ska sälja sen. Det blir skitigt i taket om de kommer åt där hela tiden. Så kolla på en bil som har mycket utrymmer UPPÅT i bagageutrymmet. Jätteviktigt och mycket trevligare för hunden med en sån bil.
vi har xc90 och en santa fe, får plats med vagn och 2 hundar i schäferstorlek.
Tänk på hur mycket ni åker med både vagn och hund, åker ni med båda behövs en kombi antar jag
en combi är väl nästan ett måste med både hund och vagn... Om man inte vill ha nått utav dom i baksätet...
Vi har tre barn och en hund på ca 30 kilo. Kör V50. Då fick även vagnen plats när vi hade en sådan.
2 barn och 2 hundar (rottis och dobermann) och jag har en ford scoprio -92, och där går det att lasta i det mesta. Bilen är ett skepp :D
Vi har en volvo v70, en labrador och en liten fjollhund (bichon frisé) och en bebis på väg, och jag tror vi kommer få plats galant, nu har vi iofs en väldigt LITEN vagn oxå.. som går att vika ihop rätt rejält.. så vi har rätt mkt plats kvar =)
Ja det är en kombi :D
Nej inga barnvagnar eftersom jag inte har bäbisar längre :)
Dock en del annat rat :P
2 stycken border collie 1 vagn får vi in i våran skoda oktavia combi men det är trångt..vi kommer byta till volvo 855 inom kort.
Man vill ju slippa dom där bullarna från stötdämparna tror jag det heter,för dom tar upp massa last plats..
har en goldenvalp o en 1årig rottweiler/dobermann, kör en ford galaxy, o får plats med hundbur bak o barnvagn, STOOOOR bil =p
Jag har en Subaru Impreza kombi. Och vi får plats. Och det är 4 hjulsdrift
Jag skulle absolut rekomendera en Volvo!
Tror (min egna uppfattning) att dom har dom mest generösa bagage utrymmen.
När vi fick vår 1a dotter så köpte vi en Volvo 855, där fick vi in barnvagn och 2 medelstora hundar (huskys) efter nått år bytte vi till en Volvo 945 och den var nog lite större i bagaget, mycket bra bil!
Idag har vi bytt bil av andra anledningar och kör mercedes sedan, inte roligt med 2 barn och 2 hundar (medelstor och liten)!!
Hade vi inte behövt byta bil till en disel skulle jag aldrig ha volvon på annons nu *suckar*
jeep grand charockie kankse? de har vi skit bra bil, stor och rymlig och så är den snygg så klart..
Det beror vilken prisklass du kollar efter..
Har haft volvo 745, 945, 855 o nu har vi den helt klart bästa, 245 En bra o billig bil, lätt att få tag i delar till, då karln kan greja mkt med bilar! En -92 med AC o allt. Och det bästa, enormt lastutrymme! Vi har en Emmaljunga (ganska bred), en stor hund (50 kg) där bak o en hund (45 kg) inne i bilen med bilsele o så vi 2 vuxna o vår dotter.
Blir tajt på semestrarna men finns det hjärterum så finns det stjärterum