• Julia Ludwigsson

Hur bestämmer man sig för att ge upp?

Vi har en son och innan honom fick vi ett MA. Nu vill vi att han skall få ett syskon och vi ett barn till. Blev snabbt gravid men slutade i MF

Vet ärlogt talat inte om vi orkar gå igenom det igen men vi vill så gärna ha en bebis igen! Känns tungt att gå igenom två missfall till innan man får utredning i...

Hur bestämmer man sig för att ge upp?

• Svar på tråden Hur bestämmer man sig för att ge upp?
  • Julia Ludwigsson

Vi funderar på det men vi har just varit tvungna att hålla upp 3 månader efter missfallet och nu har jag fått mens. Känns tungt att vänta igen... Vet inte hur vi gör, vi pratar och funderar tillsammans.

• född78

Jag har haft 4 missfall och förstår att dina tankar ibland går åt att ge upp. Det gör de för mig också, tro mig. Jag har inga barn. För mig tror jag att det är en omöjlighet att ge upp. Den dagen jag ger upp helt vill jag inte tänka på. Jag tror att det är som du skrev bara att prata mycket, ta väl hand om varandra, njuta av er son och att göra annat som man tycker om och prova igen när man känner sig redo. Hoppas på lycka vad du än bestämmer dig för.
    //född78

• Julia Ludwigsson

född78: Tack och lycka till!

Tankarna på att ge upp fanns inte där på samma sätt efter första missfallet, dels för att det "bara" var ett missfall och dels för att vi inte hade några barn. Nu har vi ju vår älskade son och skulle det bli så att vi "bara" får honom är vi ju lyckligt lottade ändå!

Hoppas ni lyckas få en bebbe ni med

• läslusen

Tänkte bara tipsa om TCM -akupunktur, jag går själv för jag har hormonell obalans (PCOS, sköldkörtelrubbning...) och för att få igång mens och äl men jag har läst mycket om att det är bra för att få kroppen i balans i övrigt med.

• Julia Ludwigsson

Pratade länge med min man igår kväll/natt. Vi bestämde oss för att vänta en månad så vi hinner fokusera på annat och känna glädje och inte bara oro ifall vi blir gravida igen. Får se hur det känns då!

Tack för svaren!

• Lakrits84

Jag slutade med p-pillerna i april, den 27 juli blev jag gravid och som slutade med ett mf...den 16 augusti slutade också i ett mf. Så nu gör vi ett uppehåll.......det är inte så att vi aldrig kommer att försöka, men vi måste finna glädjen vi med. För dessa mf tar på en....

kram

• Julia Ludwigsson

Lakrtiz84: Precis så är det... man vill ju kunna glädja sig och se framåt. Vet inte om vi kan det nu? Jag och min man har som sagt bestämt för att ta en lite paus och det känns faktiskt skönt mitt upp i alltihopa!

• Angla

"Att ge upp" handlar om att acceptera hur livet är just nu. Att se glädjen i livet så som det är just nu.

Angla - mamma bortom molnen
  • Julia Ludwigsson

Angla: Det var tänkvärt! Önskar att jag skulle finna den ron inom mig...

• Tittija

Hej vill bara ge er hopp efter 7 missfall på lite mer än 2 år så är jag nu gravid i v21 en bit på väg iaf så inget är omöjligt jag känner hur det sparkar och detta under blev till mänaden eftr vi hade bestämt oss för att ta en paus på minst 6 mån 1 år för att låta kropp och själ vila så naturen har sina egna vägar eller hur? lycka till

Svar på tråden Hur bestämmer man sig för att ge upp?