• samdamm

panik inför min förlossning!

Hej är de fler som har panik inför sin förlossning. Jag har inte varit rädd alls hitintills men NU!!!
    Hjälp, jag läser allt jag kan komma över. Alla berättar om så hemska förslossningar och jag ser en massa hemskheter på tv.Är som om jag letar upp allt om förlossningar.
    Fler som har de så här...eller som har tips på vad man kan göra?

Har funderat på snitt. Någon som gjort de av rädsla, hur gick de och vad gjorde de?

• Svar på tråden panik inför min förlossning!
  • sofialisa

vilka vecka är du i??

har hört ( och det inträffade mig själv också) ,... jag var urhispig över förlossningen ända tills det var ca 3 veckor kvar då blev jag urrrrrrlugn, min BM sa att det var vanligt att bli lugn inför förlossningen, kroppens egna sätt att förbereda sig typ..hormoner och skit !

förlossningen gick super bra by the way

• Perry the Platypus

Läs inte då - man kan ändå inte vare sig föreställa elelr förbereda sig inför hur det ska bli.

Passar mjäll in i den här bilden?
  • samdamm
    sofialisa skrev 2007-08-14 14:23:39 följande:
    vilka vecka är du i??har hört ( och det inträffade mig själv också) ,... jag var urhispig över förlossningen ända tills det var ca 3 veckor kvar då blev jag urrrrrrlugn, min BM sa att det var vanligt att bli lugn inför förlossningen, kroppens egna sätt att förbereda sig typ..hormoner och skit !förlossningen gick super bra by the way
    Jag är i v 36 har inte alls tidigare brytt mig...Men nu är jag helt tokig.
    Får riktig ångest när jag tänker på den...Min barnmorska fattar inget alls!!
    Hon bara säger att de har folk gjort i alla tider varför skulle inte jag klara av de...De är ju inte de jag vet ju inte hur jag ska hantera skaer o ting.
  • Tandtrollet

Jag blev oxå nervös inför förlossningen och då värkarna satte igång och jag skulle ringa förlossningen så storgrät jag av rädsla men det lugna bemötandet jag fick gjorde att jag lugnade ner mig och fokuserade på min uppgift d v s att föda. Det gick hur bra som helst
    Jag är förvånad över hur bra det gick! Visst gjorde det ont men det är ju inte så konstigt, man klarar av det!

Jag läste mycket innan om varför det gör ont och vad som egentligen händer med kroppen vid en förlossning. Detta hjälpte mig under förlossningen att förstå varför och försöka att inte kämpa emot utan följa med.

• samdamm
    Perry the Platypus skrev 2007-08-14 14:24:58 följande:
    Läs inte då - man kan ändå inte vare sig föreställa elelr förbereda sig inför hur det ska bli.
    Så har jag tänkt flera gånger,fanken är jag dum i huvet eller.Varför läser jag o ser detta.Men de går liksom inte o sluta...zappar jag på tv är de alltid typ riskfyllda förlossningar eller en film om en mamma som dör vid förlossningen.
    urs jag vet jag är knäpp!
    tack ändå
  • samdamm

Tandtrollet.

jag är värsta kontrollfreaket...jag tror de är där de ligger att jag måste släppa lite på kontrollen o låta någon annan styra...
    tack för svaret!

anna

Svar på tråden panik inför min förlossning!