• hannah å robins mamma

Priser på Mallorca???

Hejsan!

Om 2v åker jag min sambo + våra 2 barn till Alcudia och det jag undrar är
    hur priser på shopping ligger jämfört med Sverige, är det ungefär likandant?
    Sitter här hemma med taxfreekatalogen och hittat b.la några parfymer men
    undrar om sånt är billigare där än på taxfree...någon som vet???

• Svar på tråden Priser på Mallorca???
  • Pebbles82

Vissa saker kan du självklart få billigare när du shoppar där (speciellt om ni åker in till Palma), men många saker ligger ungefär i Sverige priser (om inte piratkopior)...

När det gäller parfymer kommer jag faktiskt inte ihåg, för ca 5-6 år sen var det billigare, men nu senaste gångerna har jag inte satt min fot i någon parfymaffär..

Hoppas ni får en trevlig semester iaf!

• Kul

Köp inte parfym i tax freen, mycket billigare i Alcudia!!

• Kul

(Kom hem därifrån för snart 2 veckor sen)

• hannah å robins mamma
    KUL:  Tack för svaret... då väntar jag med dem tills vi kommer ner
  • trollungar

ska dit i september och undrar ox lite över priser,vart kan man hitta billiga piratkopior?
    är bästa shoppingen i palma?
    (ska till alcudia)
    ps;förlåt TS om jag hakade på din tråd )

• hannah å robins mamma
    Kul: Hade ni en trevlig semester förresten???
    fast det är löart..åker man till Alcudia så får man en trevlig semester
    va ni iväg på några utflykter???nyfiken  
     Jag o sambon funderar på att åka på en dagstur med båt (sol&bad).
    vi har ju famor och kusinen med som barnvakt
    Vi va på en sån när vi va i Turkiet för några år sen och det va ju sååå härligt!
  • hannah å robins mamma

klart ska det stå..inte löart

• Kul
    trollungar skrev 2007-08-14 17:41:47 följande:
    ska dit i september och undrar ox lite över priser,vart kan man hitta billiga piratkopior?är bästa shoppingen i palma?(ska till alcudia)ps;förlåt TS om jag hakade på din tråd )
    Det finns en del kopior, pruta!! Tex en plånbok som min kompis köpte, en "gucci" ville de ha 25 Euro för, jag prutade ner till 10. Så de går att få billigt om man är duktig på att pruta. Jag tyckte mest om shoppingen i Palma faktiskt men det beror ju på vad man är ute efter också!
  • Kul
    hannah å robins mamma skrev 2007-08-14 17:43:27 följande:
    Kul: Hade ni en trevlig semester förresten??? fast det är löart..åker man till Alcudia så får man en trevlig semesterva ni iväg på några utflykter???nyfiken  Jag o sambon funderar på att åka på en dagstur med båt (sol&bad).vi har ju famor och kusinen med som barnvaktVi va på en sån när vi va i Turkiet för några år sen och det va ju sååå härligt!
    Ja supermysigt hade vi! Vi var inte på några direkta utflykter men vi hade hyrbil så vi bilade runt lite över allt bland annat till Magaluf.

Fråga mer om ni vill
  • Pebbles82

I många affärer är det ju fasta priser som är satta, men i souvenirbutikerna går det oftast att pruta lite på priset ändå. Det lönar sig att titta runt, för priserna på samma vara kan skilja sig märkvärt!

OBS!
    Ska ni ta bussen in till Palma, tänk på att vara ute tidigt, alternativt hoppa på bussen tidigt längs linjen (så långt från hamnen som möjligt)...

Vi var i Mallorca i början på juli 2 veckor och hade det jättebra! Önskar vi kunde åka tillbaka nu snart!

• Alieu

Hej jag åket till Mallorca om en vecka jag undra om det fanns mycket a kopior av typ Gucci eller LV skulle va glad att få ett svar så snabbt så möjligt

Svar på tråden Priser på Mallorca???