Ni som påstår att man kan känna en speciell lukt vid andars närvaro - hur har det luktat?
Har hört att det kan uppstå speciella lukter när andar är i närheten.
Har själv aldrig varit med om det förut (även fast jag har varit med om en del oförklarliga saker i mitt liv), tills för 2 nätter sedan då jag och sambon var med om en händelse. Vi har försökt hitta en logisk förklaring till det inträffade, men kan inte hitta någon.
Ni som har varit med om det; jag undrar hur ni har upplevt den doften?
Brukar den variera och vara typisk för en speciell individ? Eller är det en speciell doft som "passar in" på de flesta andar?
Hur beskriver ni den?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-08 15:55:27:
Det har varit ganska lugnt på området sedan sist - tills nu.
Min sambo berättade idag något som gjorde mig fruktansvärt illa till mods. Både han och jag hoppas att det är hans hjärna som spelar honom spratt, men OM så inte är fallet behöver jag hjälp och råd.
För att återgå till min TS vill jag säga att jag personligen aldrig har känt att det finns något ont här, eller något som vill oss illa. Men nu börjar jag bli orolig.
Sambon berättade att han igår kväll, efter att jag och barnen hade gått och lagt oss, låg vaken på soffan framför tv:n. Helt plötsligt känner han en konstig tyngd i benen, och hur det börjar sticka i dem. Sedan hör han en mansröst som viskar i hans öra; -"Du kommer att dö". Han kände även som en vindpust i örat, när han hörde rösten.
När han efter det skulle gå in i sovrummet för att ta upp vårt yngsta barn som hade vaknat, kände han som att något andades honom i örat - var tätt intill honom.
Detta gjorde mig fruktansvärt illa till mods! Jag frågade om han var på väg att somna vid tillfället på soffan, om det kunde ha varit en hallucination - men han sa att han var vaken. Visserligen blundande, men vaken.
Som sagt, jag har personligen aldrig tidigare fått känslan av något som vill oss något ont här hemma, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
Det verkar som att det är något som drar sig till min sambo. Jag kan själv få för mig ibland att jag inte är ensam, men jag brukar bestämt säga ifrån att jag inte vill ha någon kontakt. Tror sambon har svårare att "stänga av" - att han ofta är öppen. De gånger jag har upplevt en närvaro, har jag uppfattat det som goda närvaron. Att det är någon el några som ser efter mig. Detta, som min sambo upplever, låter inte som samma närvaro.
Är det någon som kan se/känna vad detta är för något? Eller har råd om vad vi ska göra?
Jag har en sådan olustig känsla i kroppen nu.