• Anonym

Magen sväller upp så fort jag äter! Smal i övrigt. Vad gör man?

Blir galen på min kropp, har nu provat mycket tycker jag.
    Ätit nyttigt ett tag, ätit mindre under dagarna, ätit onyttigt, promenrat lite men inget hjälper mot min ballongmage som kommer efter ett mål mat.

Är en liten tjej i övrigt men om jag inte håller in magen kan man tro att jag är gravid! Skitjobbigt.

Nyss åt jag 3 mackor med leverpastej och gurka samt te, då mår jag illa och magen sväller.

Hjälp mig!

Hur blir jag kvitt jobbiga magen.

• Svar på tråden Magen sväller upp så fort jag äter! Smal i övrigt. Vad gör man?
  • Jagita

Har samma problem. Har fått tips som träning och rörelse ska fungera. Minska saltet i maten. Dricka små klunkar kokt vatten. Säkert finns det fler tips.

• Skorpan081

Kan du vara laktosintolerant?

• Anonym

Hm finns det på hälsokost, låter bra!

Men det borde ju som sagt finns fler vanliga knep.

Mackor kanske inte är så bra att äta t ex?
    Hur är det med mycket knäckemackor?

• Anonym (lika)

Precis likadant för mig. Platt mage när jag vaknar. Räcker att jag äter frukost så är magen som en ballong. Kvittar vad jag äter. Inget samband med mjölkprodukter. Jobbigt att gå och se gravid ut bara för att man ätit frukost.

• Anonym

jag som är smal och har riktigt platt mage när jag vaknar mårt toppen när den sväller lite under dagen. Tyvärr blir man lika besviken när den är platt morgonen efter. Saknar min gravid-mage.

• Skorpan081

När jag var underviktig hade jag ofta "svullen" mage. Det problemet försvann när jag la på mig några kilon.

• Teskedsmamman

Så hade jag också innan jag upptäckte att jag var laktosintolerant...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • Anonym (jag också)

Jag har samma problem! Har också funderat varför min mage sväller upp. Den blir stor och hård, trots att jag är pinnsmal. Ser garanterat gravid ut! Jag vet att det inte beror på laktos, för jag har länge ätit endast laktosfri kost. Har funderat om det kan bero på socker? Eller så äter jag för snabbt och sväljer en massa luft...?

• Spanaren

Jag har samma problem men har även fått diagnosen IBS.
    Men har även läst att man kan vara laktosintolerans. Nån som har kollen? Vad ska man göra.

Svar på tråden Magen sväller upp så fort jag äter! Smal i övrigt. Vad gör man?