6 el 8 månaders välling?
Vad är det för skillnad mellan 6 o månaders välling från semper? Mitt packet med 6 månadersvälling är svart slut och nu undrar jag om jag ska köpa 8 månaders välling när jag köper nytt. Min kille är 7½, hur noga är det?
Vad är det för skillnad mellan 6 o månaders välling från semper? Mitt packet med 6 månadersvälling är svart slut och nu undrar jag om jag ska köpa 8 månaders välling när jag köper nytt. Min kille är 7½, hur noga är det?
Jag har samma "problem"
nämen hej på dig vad tycker du vi ska göra då?
8 månadersvälling är mild fullkornsvälling så den är kraftigare, de kan ju få ont i magen om de inte är van vid fullkorn...jag blandade 6 och 8 måndersvälling från början för att testa.
Den från 8 månader innehåller väl mer fibrer (men inte mer kcal) har jag för mig. Vi använder fortfarande 6-månadersvälling till vår 13-månaders, han blir dålig i magen av 8-månadersvällingen.
aha så de blir inte mättare av 8 månaders då?
Jag har för mig att de ska bli mättare, alltså pga att den är kraftigare
Vi har 6 mån. välling, hon är nöjd med den och vaknar inte för några extra mål på natten. Hade hon gjort det hade vi nog bytt
okej, tack för alkla svar, jag testar nog att blanda 50/50 då o ser hur han reagerar i magen
8-månaders är mycket godare, kraftigare. nestlés är godast!
Min son är 8 månader nästa vecka och vi började ge 8-månadersvälling för snart en vecka sen.
Det har gått bra, han har inte reagerat alls.
Jag tror inte det är så viktigt att man just på dagen när de blir 8 månader kan byta välling, utan man kan nog testa när man tycker det är lämpligt.
Precis som att man inte alls behöver byta välling, man kan fortsätta med 6-månadersvällingen om man vill.
Jacob har en tålig mage, så vi började lite tidigare eftersom vårt vällingpaket tog slut, precis som för er