• Louise H

6 el 8 månaders välling?

Vad är det för skillnad mellan 6 o  månaders välling från semper? Mitt packet med 6 månadersvälling är svart slut och nu undrar jag om jag ska köpa 8 månaders välling när jag köper nytt. Min kille är 7½, hur noga är det?

• Svar på tråden 6 el 8 månaders välling?
  • Minipumpan

Jag har samma "problem"

• Louise H

nämen hej på dig vad tycker du vi ska göra då?

• Electra78

8 månadersvälling är mild fullkornsvälling så den är kraftigare, de kan ju få ont i magen om de inte är van vid fullkorn...jag blandade 6 och 8 måndersvälling från början för att testa.

• funnymummy

Den från 8 månader innehåller väl mer fibrer (men inte mer kcal) har jag för mig. Vi använder fortfarande 6-månadersvälling till vår 13-månaders, han blir dålig i magen av 8-månadersvällingen.

• Louise H

aha så de blir inte mättare av 8 månaders då?

• Electra78

Jag har för mig att de ska bli mättare, alltså pga att den är kraftigare

• mammas gumsegos

Vi har 6 mån. välling, hon är nöjd med den och vaknar inte för några extra mål på natten. Hade hon gjort det hade vi nog bytt

• Louise H

okej, tack för alkla svar, jag testar nog att blanda 50/50 då o ser hur han reagerar i magen

• cicci85

8-månaders är mycket godare, kraftigare. nestlés är godast!

• Louise H
    cicci85 skrev 2007-08-15 09:59:33 följande:
    8-månaders är mycket godare, kraftigare. nestlés är godast!
    tycker inte min kille
  • Gustie

Min son är 8 månader nästa vecka och vi började ge 8-månadersvälling för snart en vecka sen.
    Det har gått bra, han har inte reagerat alls.
    Jag tror inte det är så viktigt att man just på dagen när de blir 8 månader kan byta välling, utan man kan nog testa när man tycker det är lämpligt.
    Precis som att man inte alls behöver byta välling, man kan fortsätta med 6-månadersvällingen om man vill.

Jacob har en tålig mage, så vi började lite tidigare eftersom vårt vällingpaket tog slut, precis som för er

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
Svar på tråden 6 el 8 månaders välling?