Marsipan till tårta?
Var i Stockholm (helst söder, söder om söder) kan man köpa färdig färgad marsipan, helst som ett färdigt lock?
Visst finns marsipan färdig på rulle att köpa? Eller minns jag fel?
Var i Stockholm (helst söder, söder om söder) kan man köpa färdig färgad marsipan, helst som ett färdigt lock?
Visst finns marsipan färdig på rulle att köpa? Eller minns jag fel?
det finns färdigkavlad färgad marsipan. oftast grön, men även rosa kanske annan oxå. jag köpte rosa på Vi i Skanstull till vårt dop, som var för några månader sen, men jag tror det finns på de flesta stora affärer som ICA Maxi etc.
Ja det finns färdigt på rulle, bara att kavla pyttelite extra (till min tårtbotten i alla fall) och sen lägga på. Jag har tyvärr bara hittat grön, men i Sthlm där ni har välsorterade butiken skulle jag tro att ni har rosa oxå.
Och så finns det ju sockermassa oxå som är lättare att kavla och hantera, bra för allergiker.
Tack för svaren, var inne i stan idag, först gick jag in i ett större konditori...tänkte att dom borde ju veta eller rent av ha det. Men icke. Gick sen hemma i den lokala Coop butiken och där fanns det både grönt marsipanlock på rulle och en annan förpackning med olika färgrullar (gul, grönt och rött).
Nu är det bara o baka kaka