• lycra

Mensen två veckor för tidigt???!

Skrev en tråd igår om att jag blödde lite under ägglossningen och fick då reda på att det finns något som heter ägglossningsblödning. Senare under dagen så fortsatte blödningen så jag fick använda tampong och även under natten och nu idag så har blödningen fortsatt. Nu tror jag inte längre att detta är en ägglossningsblödning utan det är precis som om det är min egen mens.

Nu till min fråga, kan mensen verkligen bete sig såhär? Min sista mens var den 26e Juli & jag borde egentligen få den nångång runt den 26e-27e Augusti. Kan den helt plötsligt komma två veckor tidigare?

Någon som varit med om en strulande mens? Bör tilläggas att mensen aldrig strulat för mig innan.

• Svar på tråden Mensen två veckor för tidigt???!
  • Svart ros

Har varit med om exakt samma sak som du för drygt 3 månader sen och jag har aldrig haft SÅ oregelbunen mens innan och jag åkte t.om. in på gynmottagningen för att kolla upp det och de hittade inget konstigt på mej utan sa att det var nog bara en mellanblödning...har aldrig haft så innan.

• lycra

Vicke85: har du haft så efter också eller var det bara en gång? Blödde du mycket?

• Svart ros

jag fick min mens när jag egentligen skulle haft äl, började med väldans värk och sedan blödde jag som under vanlig mens. Har bara varit med om detta just den gången och blev ganska rädd att ngt var fel. Vanligtvis brukar jag inte få mensvärk förrän det börjat blöda men då hade jag värk i någon dag innan blödningen starta och då varden jätteriklig.

• lycra

Låter precis som jag har det!

Fick du sen en vanlig mens 2 veckor efter igen eller dröjde det 4 veckor?

• Svart ros

nä, sen kom mensen 4 veckor efter det och sen har den inte strulat nånting mer.

• lycra

tack så mycket för ditt svar :) Då får jag se om mensen kommer om 4 veckor eller om den bestämmer sig för att komma vid den "rätta" tidpunkten om 2 veckor

• Svart ros

det var så lite så :) Jag hoppas allt kommer gå som planerat för dej!

Svar på tråden Mensen två veckor för tidigt???!