• ananda74

Hur många här äter vitt bröd trots alla hälsoråd?

Tänkte bara höra hur många här som fortfarande äter vitt bröd av typen formfranska, franskbröd, vita baguetter eller sirapslimpor (det typiska svenska söta degiga brödet). Det är ju allmänt känt nu att man bör äta grovt bröd med fullkorn, med kärnor i eller surdegsbröd, typ tyskt fullkornsbröd. Hur många fortsätter trots det att äta helt vitt bröd utan fibrer och varför? Om ni svarar "för att det är gott", kan man verkligen motivera sitt födointag med något sånt? Typ "Cocacola är gott alltså dricker jag det till frukost och ger det till Lillan i nappflaska", eller "Sprit är gott alltså ska jag dricka det varje dag".

• Svar på tråden Hur många här äter vitt bröd trots alla hälsoråd?
  • Birgitta2

jag unnar mig ofta vitt bröd. Å andra sidan äter jag varken godis, chips eller läsk. Lite laster måste man få ha

• TrailerTrash

Tycker inte om grovt bröd därför äter jag formfranska mm

Avstängds röv *wow*
  • Ahdela

Jag äter vitt bröd, det gör resten av familjen med :o)

• Julias mamma

Jag äter vitt bröd...varför?....för att det är gott...punkt slut!

Herrejösses....skulle man lyssna och ta till sig alla "goda" råd från s.k hälsoexperter, skulle man nog hamna på hispan...

• MrM

Äter gärna vitt bröd för att det är gott. Långt ifrån varje dag. Ger det i princip aldrig till sonen. Jag äter mängder av saker som jag tycker är gott och som inte är direkt nyttigt. Dricker dock inte Coca-Cola till frukost. Äter inte mazariner till lunch. Smaskar inte chips till middag. Det finns väl alltid gyllene medelvägar mellan att vara asketisk och att svulla?

Mvh

• devega

gillar inte vitt bröd nåt vidare, men jag tycker inte riktigt att man kan diskutera det så. i så fall måste man ifrågasätta allt som man vet inte är bra. till exempel: varför bor folk i stan när de vet hur farligt det är med avgaser? osv ... osv ... man får helt enkelt välja sina laster tycker jag.

• ananda74

Men har ni helt missat alla hälsoråd som säger att vitt bröd är dåligt, innehåller socker, man blir förstoppad, man får blodsockerfall efter en timme osv. Eller varför äter man vitt bröd efter alla dessa råd i massmedia?

• Kanelflicka

Jag äter vitt bröd.

Det är inte farligt att göra det och om man får in fiber genom annan mat, till exempel brunt eller vilt ris, fullkornspasta, grönsaker, kan man äta vitt bröd utan att oroa sig.

• Perry the Platypus

Äter vitt bröd för att behålla min övervikt. Lite måste man offra!

Moi - kanske den vackraste du sett!?
  • Julias mamma
    ananda74 skrev 2007-08-15 10:30:59 följande:
    Men har ni helt missat alla hälsoråd som säger att vitt bröd är dåligt, innehåller socker, man blir förstoppad, man får blodsockerfall efter en timme osv. Eller varför äter man vitt bröd efter alla dessa råd i massmedia?
    För att det är gott!!
Svar på tråden Hur många här äter vitt bröd trots alla hälsoråd?