• Tant38

Gnäller, gnyr och skäller!

Vad har hänt med vår 10 månaders boxerkille?
    Han gnäller,gnyr o skäller hela nätterna.I morse när vi kom ner hade han tom kissat i sitt rum! Just nu sover han på en biabädd i datorrummet som vi ställer en grind för, för att han inte ska hoppa upp på bänkar och bord.
    Börjar han känna sej instängd?
    Han har alltid stormtrivts där förut och slocknat direkt när han gått och lagt sej och sovit hela natten.Vi sover på övervåningen där han inte får vara.
    Har det kanske nåt med könsmognaden att göra?
    Detta började i söndagsnatt och vi håller på att bli tokiga!!
    Tips!?

• Svar på tråden Gnäller, gnyr och skäller!
  • lia76

Kanske håller på att bli könsmogen
    Då kan de börja bete sej lite lustigt

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • lia76
    Indra o Tilde skrev 2007-08-15 15:51:34 följande:
    löptik i krokarna?
    Sådant bryr de sej "normalt" inte om när de inte är könsmogen

Men är han könsmogen så visst kan det vara det som gör honom så gnällig...
  • Tant38

Tack för svaren
    Jag vet inte om han är riktigt könsmogen än, men han började lyfta på benet för ca en månad sen, så det är ju på gång. Någon tik vet jag faktiskt inte om det finns i närheten.
    Ska ligga nere hos honom i natt, så både han och vi får lite nattsömn. Sen får vi se om det blir bättre.

• lia76

tikar behöver inte vara i närheten... de känner lukten på kilometer håll

Och könsmogen kan de bli redan runt 7 månader

• Tant38

Ok, hur lång tid tar det tills dom är "normala" igen då?

• lia76

Ingen aning
    Är han könsmogen och han reagerar på en tik så kan det ta kanske 3 veckor eftersom en tik löper i 3 veckor...
    Men sen kan det finnas flera tikar som löper och ska han reagera på alla löptikar så kan det bli jobbigt

Men är han på G att bli könsmogen så kan jag inte svara på hur lång tid det tar

• Tant38

Får verkligen hoppas att det inte är löptikar han känner eftersom jag bor i en mindre stad. För känner han dom på flera km avstånd lär vi aldrig mer få en lugn natt

• lia76
    Tant38 skrev 2007-08-16 14:26:56 följande:
    Sov nere i natt och han sov som en gris hela natten
    Hehe låter bra det
  • antitanten

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...förlåt, men hur kommer det sig att så många människor som skaffar hundar inte har en aning om hundens utveckling och olika stadier....????

Ang. din 10-månaders hane, är det helt solklart att han är könsmogen massor...och så fort en löptik finns inom 3 kilometers radie- så kommer han att känna lukten och vilja ut och prova sina färdigheter vad gäller detta.

Även före ett löp och efter känner en hanhund på mycket långt håll.

Ha tålamod.... hitta på saker m hunden som tar bort hans tankar lite.
    Aktivera honom med annat om det går.

Det är en mycket jobbig tid för både hundägarna och inte minst hanhunden.

• Flingan86

Spökperioden!? våran kille har börjar skälla så fort de blir mörkt.. aldrig skällt på nätterna eller nå förut.. de går över... men kanske nån ska sova med honom en natt o se om de hjälper!?

• Tant38

Antitanti
    Jag vet hur det kommer sej att så många vet så lite om hundens utveckling innan dom skaffar hund, för min egen del så har jag väl läst för lite.Det är därför jag ber om råd här.
    Du får både skratta o gråta om du vill.
    Tack för hjälpen däremot både till dej och er andra!

Svar på tråden Gnäller, gnyr och skäller!