• Mitt hjärta är hemma

Använder alla regnskydd till barnvagnen?

Rekommenderar ni att man köper ett regnskydd till barnvagnen? Använder man det så fort det är regn? Står vagnen inte emot regn tillräckligt bra av sig själv?

Hjälp önskas av en förberedande blivande mamma. Tack!

• Svar på tråden Använder alla regnskydd till barnvagnen?
  • fismaja

Är mer för att skydda bebisen från att bli blöt och ej vagnen. Använder det när dert regnar rätt bra, inte vid lite dugg.

• Jojjanna

Jag hade en ljus vagn och då hade jag regnskyddet så fort det började regna. Jag glömde det en gång och då blev det fläckar inuti sufletten

• Fru Indosaurie

ja oh ja, vi använder det alltid när det regnar, annars blir ju vår dotter blöt..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • OZgirl

Jag har det varje gång det regnar, det rekommenderades på affären där vi köpte vagnen. Annars riskerar man tydligen fläckar och vad det var.

Äntligen kom lillfirren på BF+5! ♥ Vi älskar dig gumman!
  • mams2004

Japp, både vid regn,snö och när det är riktigt lerigt å man inte har möjlighet att torka av vagnen innan man stoppar in den i bilen. Allt för att skydda tyget som iofs står i mot lite regn men det blir ju väldigt blött i vagnen å då kan det börja möggla.

• Lola Jämtland

Regnskyddet funkar dessutom som vindskydd.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • gormisen

Använder alltid regnskydd. Har dessutom impregnerat det igen så det verkligen ska stå emot regn...

• ElinaNikki

Ett sånt behövs, speciellt i vårt land. Det kan ju börja ösregna, då klarar man sej inte utan. Allt blir ju döblött, inklusive bebisen och det vill man ju inte, eller hur.

• Nadjis

Ja jag har haft MYCKET stor användning av vårt regnskydd iallafall, särskilt den här sommaren!

• Vilmas Mamma

Ja, använder det jämt när det regnar eller är blötsnö.

Vagnen kan bli fläckig o sufleten kan mögla om den inte torkar riktigt.

*~Vilma & Edvin~*
  • snusmumriken2

Använder alltid regnskydd vid regn. Inte för att skydda vagnen, utan för att skydda sonen mot regnet!

• Mitt hjärta är hemma

Har nog sällan sett så eniga svar i en tråd på FL. Rainskydd rules alltså.

Svar på tråden Använder alla regnskydd till barnvagnen?