• yaaniz

Åkpåse till 2åring???

Kan man köpa en åkpsåe till en 2åring som väger runt 15 kilo och är ca 90 lång?
    Alla åkpåsar jag sett ser så små ut? Vad för åkpåsar finns det som passar till en 2åring?

Finns det på nätet får ni gärna länka :)

• Svar på tråden Åkpåse till 2åring???
  • Tesie

Att ha till vagnen antar jag du menar, du kan alltid köpa barnsovsäck att ha!

Det är svårt hitta bra åkpåsar till stora barn, iallafall har jag inte hittat någon, men någon annan kanske har bra förslag.

• yaaniz
    Tesie skrev 2007-08-15 16:55:02 följande:
    Att ha till vagnen antar jag du menar, du kan alltid köpa barnsovsäck att ha!Det är svårt hitta bra åkpåsar till stora barn, iallafall har jag inte hittat någon, men någon annan kanske har bra förslag.
    Japp till vagn..glömde skriva det :D Men vart man hitta relativt billiga barnsovsäckar då?
  • Lola Jämtland

Jysk har billiga barnsovsäckar, om du bor i närheten av en sån butik.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Lola Jämtland
    yaaniz skrev 2007-08-15 17:01:41 följande:
    Ja ganska..får kika hos dom :)
    Där köpte jag sovsäcken som jag hade till Almas vagn.
    Tror inte jag betalade 200 kr ens.....
  • JennyS

Voksipåsen funkar utmärkt till en tvååring, den är dessutom kanon att ha i pulkan etc. Lite dyr i inköp, men det är defenitivt värt pengarna.

• trötter22

om det inte finns till så stora barn e det då till för att dom behöver ha någon överhuvudtaget?

• Lola Jämtland
    trötter22 skrev 2007-08-15 18:04:32 följande:
    om det inte finns till så stora barn e det då till för att dom behöver ha någon överhuvudtaget?
    Vad då? En 2-åring kan ju sova ute på vintern, precis som små barn o då är ju något varmt om kroppen ett måste.
    Eller hur menade du?
  • yaaniz

Det är väl upp till var och en om man vill ha en åkpåse eller?
    Jag vill ha det och ser inget konstigt med det.

trötter22 skrev 2007-08-15 18:04:32 följande:
  • trötter22

jamen då så köp en då. tänkte bara på att det kanske inte behövs eftersom det inte finns. jag vet flera barn som sover ute på svinkalla vintern i bara fårpäls o filt. har man en bra overall så tror jag inte det behövs.

• cicci85

Min son kommer oxå sova ute i vinter, om han fortfarande sover middag då.
    bra tips med sovsäcken, ska komma ihåg det!

Svar på tråden Åkpåse till 2åring???